<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری خودافشاگری در راست برتر و چپ برتر</span>
تاریخ انتشار:
24 ژوئن 2021
دسته بندی:

دستگاه عصبی: دستگاه عصبی به دو قسمت دستگاه عصبی مرکزی و دستگاه عصبی محیطی تقسیم می شود. دستگاه عصبی با داشتن نورون ها ، هدایت تحریکات رابه عهده دارد. تحریکات را حس می کندبه مغز می فرستد در مقابل بخش تحریک شده که تحریک را حس کرده است واکنش نشان می دهد . این تحریکات اکثر اوقات از طریق نورون های واسط صورت می گیرد. زیرا به ندرت یک نورون بسیار بلند دربدن یافت می شود تحریکات باعث تولید مواد شیمیایی می شوند، این واسطه های شیمیایی از راس انشعابات انتهایی اکسون و دندریت که غالب اندامک های جسم سلولی را دارا هستند، تولید می شوند.دستگاه عصبی مرکزی: دستگاه عصبی مرکزی در انسان شامل مغز،مخچه، ساقه مغز و نخاع است. مغز از دو نیمکره تشکیل شده است که با رشته های ارتباطی به یکدیگر متصلند. مهمترین رشته های ارتباطی “جسم پینه ای” است که مقطع آن به دلیل وجود رشته های متراکم میلین دار به رنگ سفید صدفی است.

مغز بخشی از دستگاه عصبی مرکزی است که دربالای نخاع و درون جمجمه جای دارد. این بخش از پایین به بالا شامل بصل النخاع ، پل مغزی ، مغزمیانی ،مخچه و نیمکره های مغز است.قشر مغز: سطح قشر مغز تقریبا دو هزارو هشتصد سانتی متر مربع است. برای اینکه این سطح در جمجمه جای گیرد به اصطلاح مچاله و دارای چین و شکنج و شیار شده است. درهرنیمکره دوشیار عمیق یک شیار جانبی یا شیار سیلویوس و دیگری شیار مرکزی یا شیار ولاندیک، هرنیمکره را به چهار قطعه تقسیم می کنند: قطعه پیشانی. قطعه آهیانه ای. قطعه گیجگاهی و قطعه پس سری. قشر مغز مهم ترین قسمت پردازش اطلاعات در دستگاه عصبی مرکزی است و می توان آن را به دو بخش تقسیم کرد:الف- قشر حسی – حرکتی که حدود 15 درصد قشر مغز انسان وکارهای ساده تر دریافت حسها و دادن دستور حرکت ارادی را به عهده دارد.ب- بخش ارتباطی که 85 درصد بقیه وکارهای عالی تر از قبیل تکلم، تفکر، استدلال، پردازش و ضبط اطلاعات رسیده تجزیه و تحلیل، قضاوت، استنتاج و تجزیه را به عهده دارد و به علت ارتباط بسیار زیادی که بین قسمتهای گوناگون آن وجود دارد قشر ارتباطی نام گرفته است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 56صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0