<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  حد نوسان قیمت و ارتباطات تجربی</span>
تاریخ انتشار:
18 آوریل 2022
دسته بندی:

حد نوسان قیمت و ارتباطات تجربی:  نحوه برخورد مسئولان بورس با نوسانات غیرمنطقی قیمت سهام در بازارهای توسعه یافته و همچنین بازارهای نوظهور در سراسر جهان توجه زیادی را به خود جلب نموده است. در بازارهای مالی سازمان یافته برای مقابله با تغییرات غیر منطقی قیمت سهام عموما رویه­های در نظر گرفته شده که در صورت بروز تغییرات زیاد شدید در قیمت سهام به اجرا در می­آید و به صورت خودکار جریان معاملات را متوقف می نمایند و دو نوع از معروف ترین متوقف کننده های خودکار شامل «حد نوسان قیمت » و «توقف معاملات» می­باشند.در دهه 1990 متوقف­کننده­های خودکار عموما توجه بسیاری از محققان مالی را به خود جلب نمودند و گرایش بر ایجاد محدودیت در مقابل تغییرات زیاد قیمت و با هدف جلوگیری از بروز بحران­های مالی افزایش یافته است. تمامی تحقیقات انجام شده در زمینه متوقف­کننده­های خودکار بر این نکته تاکید دارند که نوسانات غیرمنطقی در قیمت سهام موجب ابهام در تخصیص بهینه منابع می­شود. این ابهام می­تواند نرخ بازده مورد انتظار سرمایه­گذاران در نگهداری را افزایش می­دهد که افزایش نرخ بازده مورد انتظار به معنی افزایش هزینه سرمایه شرکت­ها و کاهش میزان وجوه سرمایه گذاری خواهد بود.

در مقابل این مشکلات و نگرانی­ها برخی دیگر از محققان مالی استفاده از متوقف کننده های خودکار را به عنوان مکانیزم هایی  برای در جهت کاهش یا کنترل نوسانات قیمت سهام و نهایتاً حفاظت از سیستم بازار پیشنهاد نموده اند.در یک تحقیق بسیار گسترده یک تیم سه نفره شامل دو تن از اساتید دانشگاه لندن و یک کارشناس بانک مرکزی یونان اثر حد نوسان قیمت را با استفاده از داده های موجود دبر تغییر بازار بورس آتن مورد ارزیابی  و آزمون آماری قرار دادند در این تحقیق گروه پژوهش دو فرضیه اصل را مطرح و پژوهش خود را برای تایید یا رد آماری آنها اجرا گذاشت و این فرضیات عبارتند از:حد نوسان قیمت اثر شدیدی بر تغییرات بازار نداشته و فقط به طور آهسته (خزشی) فرایند تنظیم بازار بورس را به تاخیر می اندازد.فرضیه واکنش بالا که فرض می کند سرمایه گذاران را به اطلاعات جدید (حد نوسان قیمت سهام ) واکنش بسیار بالایی دارند و به همین دلیل تغییر حد نوسان قیمت باعث واکنش فوری آنها شده و در بازار (سرمایه) موجب توقف می گردد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:22صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0