<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری جهت گیری استراتژیکی</span>
تاریخ انتشار:
4 مارس 2022
دسته بندی:

جهت گیری استراتژیکی: شركتهايي كه در محيطهاي پرتلاطم امروزي فعاليت مي­كنند با تقاضاها و نيازهاي پيش بيني نشده بيشتري از سوي مشتريان روبرو مي شوند، در چنين محيطي توجه به مشتريان و نظارت و مقايسه اقدامات رقبا مي تواند به عنوان عاملي مهم درجهت موفقيت يك واحد تجاري به شمار آيد. به منظور رويارويي با شرايط بازاري كنوني، شركتها ناگزير از بكارگيري استراتژيهاي جامع تري هستند تا بتوانند بر منابع سازمان سرمايه گذاريهاي لازم را انجام دهند. توجه به بازارگرايي مي تواند باعث بيشتر آماده بودن سازمانهاي كنوني در رويارويي با شرايط متلاطم بازار امروزي شود تا بتوانند اطلاعات لازم در ارتباط با بازار كسب كنند، با توجه به تحقيقات انجام شده اين نوع بازارگرايي زماني مي تواند براي سازمانها بعنوان مزيت رقابتي باشد كه باارزش و غير قابل تقليد باشد و بطور كلي اين نوع رفتار بازارگرايي منجربه از بين رفتن توانايي شركتها در نوآوري مي­شود. بنابراين نياز به تكميل بازارگرايي و جامعيت بيشتر آن با ساير جهت گيريهاي استراتژيك بوجود مي آيد. در اين ميان قابليتهاي مكمل سازماني مي توانند بعنوان عاملي مهم و تاثيرگذار در استقرار مسير استراتژيك انتخاب شده در سازمان، نقش آفريني كنند.

جهت گيري استراتژيك از سه منظر رويكرد تشريحي، رويكرد طبقه بندي و رويكرد رقابتي مورد ملاحظه قرارمي گيرد. رويكرد تشريحي در تلاش است تا ماهيت كلي استراتژي را كه براي سازمان، موقعيت و رويدادي منحصر بفرد است به صورت زباني شرح دهد. با وجود مطالعات انجام شده مبتني بر اين رويكرد، استفاده از آن براي اهداف آزمون تئوري محدود مي شود. رويكرد طبقه بندي يك جايگزين است كه موارد زيادي از محدوديت هاي ذاتي موجود در رويكرد تشريحي را برطرف مي كند. اين رويكرد تلاش مي كند تا استراتژي شركتها را بر اساس استدلال هاي مفهومي پيشين يا گروه بندي هاي تجربي طبقه بندي كند. اين طبقه بندي ها به عنوان نوع شناسي يا رده بندي شناخته مي شوند. اين نوع روش شناسي به خوبي در ادبيات مديريت كاربرد دارد، به طوري كه مي تواند در ارزيابي جهت گيري استراتژيك در ميان شركت ها به كار رود. رويكرد سوم براي ارزيابي استراتژي تجاري، رويكرد رقابتي است، بطوريكه استراتژي شركت را از طريق ويژگي ها و ابعاد چندگانه ارزيابي مي كند. در اين رويكرد استراتژي شركت از طريق ميزان تاكيد نسبي در هر بعد از ابعاد مذكور، مورد ملاحظه قرار مي گيرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 43صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0