<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تیم و کار تیمی</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

تیم و کار تیمی : گروه یا تیم مجموعه ای از افراد هستند که وظایف آن­ها به یکدیگر وابسته است، در برخی از مسئولیت ها با یکدیگر مشترک هستند و خود را همچون یک نهاد اجتماعی بی عیب می بینند و از جانب دیگران نیز چنین دیده می شوند.(مرتضوی و همکاران، 1390، ص138). در تعریفی دیگر، تیم کاری عبارت است از همکاری گروهی از افراد که نتیجه تلاش آنها،بیش از مجموع تلاش تک تک افراد به صورت انفرادی است. تیم های کاری به واسطه ی تلاش هماهنگ شده اعضا، به هم افزایی مثبت نائل می شوند. در این راستا پژوهشگران علم مدیریت بر اساسی بودن نقش تیم ها به عنوان واحد های اساسی عملکرد در سازمان ها اتفاق نظردارند( مؤمنی و همکاران، 1389، 150). می توان گفت، یک تیم به تعداد کمی از افراد متعهّد به هدف و رویکرد مشترک اشاره دارد، که اعضاء باید متقابلا پاسخ گو باشند. ساختار یادگیری گروه را می توان در کشورهای فقیر با توجّه به پنج عناصر اساسی تقسیم کرد: همبستگی مثبت، ارتقا تعامل چهره به چهره، پاسخگویی فردی، مهارت های کار تیمی و پردازش گروه. استقلال مثبت به این معنا که اعضاء باید به این باور برسند که موفقیّت آنها با سایر اعضاء مرتبط است، به طوری که موفقیّت یک نفر بستگی به موفقیّت دیگران دارد. به محض این که گروه ایجاد شد،

مدیر باید مطمئن باشد که اعضاء در تعامل به یکدیگر در رسیدن به هدف کمک می کنند. در همین حال، افراد باید به سهم خود نسبت به کار و برای رسیدن  تیم به موفقیّت پاسخگو باشند. اعضاء نیاز به در اختیار داشتن  مهارت های کار تیمی مختلف از جمله اعتماد سازی، ارتباطات و مدیریت تعارض دارند(زوو، 2012، 106). اعضای تیم با ادغام با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن یک هویّت، باعث نزدیکی های اجتماعی می شوند و به سرعت با ایجاد ایده های جدید، پیشنهادات، دانش، و مهارت، موجب ایجاد سازگاری و روز­آمد بودن مؤسّسه خود شده که در اعضای تیم برای همکاری نزدیک و دوام روابط ، ایجاد انگیزه می نماید، آن ها تمایل به سرمایه گذاری عاطفی و فردی دارند، و در همکاری، می تواند با توسعه مشارکت با هم، رابطه­ی نزدیکی با هم ایجاد کنند (شای، 2012، ص 9). به طور سنّتی، کار تیمی، به صورت استفاده تئوری سیستم ها با یک مدل “درون داد، فرایند و برون داد” توصیف شده است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:25صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0