<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری توسعه بازار صادرات</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

توسعه بازار صادرات:  تصمیم راهبردي بلندمدت راجع به میزان گستردگی بازار صادراتی در طول زمان و تخصیص تلاش هاي بازاریابی میان بازارهاي صادراتی مختلف. در این خصوص دو رویکرد بدیل در ادبیات صادراتی شناسایی شده و مورد بحث قرار گرفته است:تمرکز بازار ،به معنی تمرکز استراتژیک یک شرکت بر تعدادي از بازارهاي صادراتی به دقت انتخاب شده و تخصیص منابع براي فعالیت هاي صادراتی در همین بازارها و گسترش بازار.به معنی صادرات به هر تعداد بازار صادراتی که مقدور باشد ،بدون توجه ویژه به بازار خاص.( Katsikeas,2006)انتخاب راهبرد توسعه بازار صادراتی می تواند تاثیر مهمی بر تدوین راهبردهاي آمیخته بازاریابی صادراتی کل شرکت داشته و نهایتا” بر عملکرد صادراتی آن موثر باشد اما توافق عامی در مورداینکه کدام راهبرد منجر به عملکرد صادراتی بهتر خواهد شد میان پژوهشگران وجود نداشته است . بدلیل مسائل مشکلات مفهومی وروش شناختی دراین مطالعات و کمبود پژوهش­هاي تجربی در این زمینه، نتایج حاصل ازآنها یکپارچه نیست

و رابطه میان راهبرد بازاریابی صادراتی و عملکرد صادراتی همچنان به عنوان موضوعی حل نشده باقی مانده است (Zou,2002).اغلب مطالعات مربوط به توسعه بازار صادراتی در یک دوره 10ساله بین سال­هاي1995­و2005 منتشر­شده­اند. این مطالعات توجه خود را معطوف این مساله ساخته­اند که کدامیک از راهبردهاي نامبرده (تمرکز بازار یا گسترش بازار)به عملکرد صادراتی بهتري منجر­می­شود. برخی از این مطالعات اتخاذ راهبرد تمرکز بازار را پیشنهاد­می­کنند­، با این استدلال که با تمرکز روي نسبتا” کمی از بازارهاي کلیدي ،شرکت­هاي صادراتی خواهند توانست سهم بازار بزرگتري به­دست­آورند که آن نیز در جاي خود سودآوري بلندمدت آنها را بهبود­می­بخشد. (Trang,2000) گروه دیگري از این مطالعات استراتژي گسترش بازار را توصیه­می­کنند، چرا که بدست آوردن سهم بازارهاي محدود در تعداد زیادي از بازارهاي صادراتی پراکنده.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 20صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0