<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  توانمندسازی</span>
تاریخ انتشار:
23 فوریه 2022
دسته بندی:

توانمند‌سازي: توانمند‌سازي فرآيندي است که در آن از طريق توسعه و گسترش نفوذ و قابليت افراد و تيم ها به بهبود و بهسازي مستمر عملکرد کمک مي‌شود. به عبارت ديگر توانمندسازي يک راهبرد توسعه و شکوفايي سازماني است.توانمند‌سازي بکارگيري دانش و افزايش انگيزش کارکنان از سوي مديريت است و در نهايت سازمان براحتي به اهدافش مي‌رسد.توانمند‌سازي فرايند نيل به بهبود مستمر در عملکرد سازماني است که از طريق توسعه و گسترش نفوذ افراد و تيم هاي شايسته و با صلاحيت در بيشتر جنبه ها و وظايفشان متحقق مي‌شود که اين به نوبه خود در عملکردشان و عملکرد کل سازمان اثر مي‌گذارد. (دنیس کنیلا، مهدی ایران نژاد پاریزی, 1383)نتايج پژوهش باون ولاور(1992) نشان داد توانمند‌سازي هنگامي‌به وجود مي‌آيد که قدرت، اطلاعات، دانش و پاداش ها در سازمان توزيع شود، واگر يکي از اين چهار عنصر صفر باشد، توانمند‌سازي صفر خواهد شد.

همچنين وارن بنيس در پژوهش خود برايي تعيين خصوصيات رهبران عالي مصاحبه کرد، نتايج اين پژوهش نشان داد که با نفوذ ترين رهبران عالي از يک ويژگي بارز برخوردارند و آن اين است که در ديگران احساس توانمندي ايجاد مي‌کند.ماتسوشيتا درکتاب نه لقمه براي نان مي‌گويد: تنها زمانيکه مديريت دستانش را براي کارمندانش مي‌گشايد کارکنان با شوق براي رسيدن به اهداف که پيش آنان است تلاش مي‌کنند.توانمند‌سازي، به کارگيري قدرت رهبري در ديگران و توانايي انجام دادن کار به وسيله آنان تعريف مي‌شود و اساس آن تغييردر رهبري است. هنگامي‌که رهبر ديدگاه خود را در خصوص آنچه مي‌خواهد انجام شود، بيان مي‌کند، او در حقيقت ميزان زيادي از اختيارات را تفويض مي‌کند و به پيروان خود اجازه مي‌دهد تا با علاقه در جهت دستيابي به هدف فردي و سازماني حرکت نمايند.تنها در اين صورت است که آنها احساس قدرت مي‌کنند و انگيزه بيشتري در آنان ايجاد مي‌شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 25صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0