<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان</span>
تاریخ انتشار:
2 سپتامبر 2021
دسته بندی:

تنظیم شناختی هیجان: هیجان ها  احساسات درونی هستند که در پاسخ به محرک ها در فرد به وجود می آیند .هیجان بطور تحت الفظی یعنی به حرک درآمدن و برانگیخته شدن، هر هیجان حالتی از هوشیاری است که در مقابل واکنش یک پارچه کل موجود زنده احساس می شود . نوع احساسات ایجاد شده شدت آنها و دوره دوامش به دلایل مختلف اهمیت دارد.حالات هیجانی فرد بر سلامت و رفاه فیزیکی او تاثیر می گذارد در حالات هیجانی کل بدن مشارکت می کند و واکنش نشان می دهد . تاثیر هیجان ها بر رفتار فرد با دیگران ، دلیل دیگری براهیمت آنهاست.هر هیجان از مجموعه ای از افکار (نظیر باورها) حس های بدنی (نظیر انقباض، درد) ، احساسات خام(نظیر اندوه یا شادی) و تکانه های عمل (انگیزه ناگهانی برای انجام کارهایی نظیر دوری کردن ،فریادزدن)بوجود آمده است .

این عوامل مختلف در ذهن به تعامل های متقابل با یکدیگر می پردازند و در پایان خلق کلی را بهبود بخشیده و یا آن را بهم می ریزند. تعریف کردن هیجان خیلی پیچیده تر از تعریف مجموع اجزای آن است . هیجان نوعی ساختار روانشناختی است که چهار جنبه تجربه را در یک الگوی هم زمان هماهنگ می کند هیجان همان چیزی است که عناصر احساس انگیختگی ،هدفمندی و بیانگری را در واکنش منسجم به رویدادهای فراخوان تنظیم میکنند .این عناصر هماهنگ و متقابلا حمایت کننده حالت واکنش پذیری به خطر محیطی را که هیجان ترس است تشکیل میدهند این توصیف هیجان نشان می دهد که جنبه های مختلف تجربه ، مکمل و هماهنگ کننده یکدیگر هستند . هیجان ها دارای کنش وری های متعدد از جمله کنش وری تکاملی ، ارتباطی و اجتماعی هستند .نتایج بررسی ها نشان می دهند که هیجان ها در هر لحظه بر توجه ، تصمیم گیری ، حافظه ، پاسخ های فیزیولوژیک و تعاملات اجتماعی تاثیر می گذارند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 48صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0