<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تعهدسازمانی</span>
تاریخ انتشار:
1 نوامبر 2021
دسته بندی:

 تعهد سازمانی: مديران سازمان به خوبي دريافته اند كه مهمترين عامل كسب مزيت رقابتي، منابع انساني سازمان ها است. از اين رو توجه به مقوله تعهد و وفاداري منابع انساني به سازمان و انجام هرچه بهتر نقش هاي اختصاص يافته به آنها و حتي وظايف فرانقش منابع انساني، يكي از دغدغه هاي جدي مديران سازمان ها است. مفهوم تعهد سازماني اولين بار توسط وايت درسال (1956) درمقاله « انسان سازماني» مطرح شد . تعهد سازماني يك نگرش مهم شغلي و سازماني است كه در طول سالهاي گذشته مورد علاقه بسياري از محققان رشته هاي رفتار سازماني و روانشناسي و بويژه رفتار اجتماعي بوده است. فردي كه در سازمان مشغول به كار است، بايد خود را به سازمان متعلق بداند و به تمام بخشهاي مختلف آن متعهد باشد. تعهد سازماني را مي توان اعتقاد قوي به اهداف سازمان و تمايل قوي به تداوم عضويت و ماندن در آن تعريف كرد.

. تأثير مثبت تعهد سازماني بر عملكرد سازمانها در بسياري از تحقيقات تأييد شده است . افرادي كه تعهد كمتري به سازمان دارند، خروج از كار و غيبت از كار نيز در آنها بيشتر است  (Allen, JN. Meyer JP.1996:252,276). كارايي و توسعه سازمان تا حد زيادي به كاربرد صحيح نيروي انساني بستگي دارد. تعهد سازماني از جمله موضوعاتي است كه در سالهاي اخير نيز مورد توجه قرار گرفته است. موضوع تعهد سازماني بر ميزان غيبت، ماندگاري و تمايل افراد به اشتغال در سازمان متبوع، نحوه برخورد با مراجعين، وفاداري و نيز تلاش در جهت نيل به اهداف سازماني و حصول عملكرد، بهره وري و كارايي موثر است.تعهد سازماني مفهومي پيچيده و چند وجهي است ودارای ابعاد روان شناختي (تعهد عاطفي)، اجتماعي (تعهد هنجاري) و اقتصادي (تعهد مستمر) می باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  64صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0