<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تعالی سازمانی ایی اف کیو ام</span>
تاریخ انتشار:
26 فوریه 2022
دسته بندی:

تعالی سازمانی ایی اف کیو ام : وقتی سازمان ها در مقیاس جهانی پاي به عرصه رقابت مي گذارند، مي بایست از توان لازم و كافي برای رقابت در این فضا برخوردار باشند. ضمناً این سازمان ها یاد بگيرند تا در رقابت پیروز میدان باشند. به این منظور مي بایست خود را با سازمان هاي سرآمد مقایسه نموده و در معيارهايي که نیاز به بهبود دارند را مشخّص نمايند(نجمی،1384). هر سازمان به منظور آگاهی از مطلوبیّت و کیفیّت فعّالیّت های خود به ویژه در محیط های پیچیده پویا،  نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. از سوی دیگر،  نبود نظام ارزیابی و کنترل در یک سیستم به مبنای نبود برقراری ارتباط با محیط دورن و برون سازمانی تلقّی می شود که پیامد آن کهولت و در نهایت،  مرگ سازمان است. ممکن است بروز پدیده مرگ سازمانی به دلیل عدم وقوع یکباره آن از سوی مدیران عالی سازمان ها احساس نشود، امّا مطالعات نشان می دهند نبود نظام کسب بازخورد امکان انجام داده های لازم برای رشد، توسعه و بهبود فعّالیّت های سازمان رانا ممکن می کند، سرانجام این پدیده، مرگ سازمانی است (سالیس ،2002)

سازمان هایی که در پی بهبود مستمر خود هستند، همواره درصدد شناسایی وضعیّت خود می باشند زیرا با این روش می توانند برای آینده برنامه ریزی درستی داشته باشند. خود ارزیابی بر اساس مدل تعالی سازمانی  ایی اف کیو ام یکی از روش های معمول و متداول برای تعیین وضعیّت و موقعیت سازمان های متعالی است.  از نگاه دیگر، با ملاحظه نظام آفرینش می توان دریافت که ارزیابی در بطن آن قرار دارد. وجود نظم بسیار موزون در جهان خلقت حکایت از حلقه بازخورد کاملاً حساب شده ای دارد و نظام ارزیابی به عنوان یکی از عناصر این حلقه مطرح است. هر چند ممکن است بشر به علّت نقش دانش و اطّلاعات قادر به تبیین آن نباشد، ولی قوام و دوام یک سیستم منوط به وجود نظام ارزیابی و کنترل است. صاحبنظران و پژوهشگران براین باورند که عملکرد، موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل های سازمانی است و مشکل بتوان سازمانی را تصوّر کرد که مشمول ارزیابی و اندازه گیری عملکرد نباشد در عصر کنونی تحوّلات شگرف دانش مدیریّت  وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر نموده است؛ به گونه‌ای که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف سازمان را، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع امکانات، کارکنان، اهداف واستراتژی ها؛ به عنوان یکی ازعلائم بیماری های سازمان قلمداد می نمایند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:51 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0