<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تصمیم گیری های چندگانه مدیران</span>
تاریخ انتشار:
22 آوریل 2022
دسته بندی:

 تصمیم گیری های چندگانه مدیران: خطر کردن و به کار های بزرگ دست زدن، کسب پیروزیهای شکوهمند و حتی چشیدن طعم تلخ شکست، از هم قطار شدن با ادمهای میان  مایه که نه طعم پیروزی را مي چشند و نه تلخی شکست را، بهتر است زیرا این آدمها به قدری دست به عصا راه می روند که نه شکست را می شناسد ونه پیروزی را. ( کالینز و پوراس، ص 131 :1380)شکل مهمی از سرمایه اجتماعی توان دستیابی به اطلاعات است  که با روابط اجتماعی پیوند ذاتی و لازم و ملزوم دارد. اهمیت اطلاعات از این نظر است که مبنایی برای عمل فراهم می آورد. ماخذ اطلاعات هزینه بر است. در یک مقیاس » حداقلی» دستیابی به اطلاعات مستلزم دقت است که بسیار کمیاب است (پاتنام و دیگران، ص 61 : 1384)ابزار دوران صنعتی به کمک ماهیچه آمدند وابزار دوران فرا صنعتی مغزها را یاری می رسانند آن دسته از سازمانها که ابزار دوران فرا صنعتی دیجیتالی را به خوبی درسازمانهای خود بکار گرفته اند از سرمایه های هوش خود حداکثر بهره را می گیرند و همینان پیشتازان و رهبران بازار در سالهای آینده اند.

 اگر چه ارتباطات کار امد و موثر در هر سازمانی حیاتی هستند، اما کلید موفقیت، عمل است و عمل باید با تصمیم گیری هدایت شود  تصمیم گیری عبارت است از فرایند انتخاب یک عمل در ارتباط با یک مساله یا فرصت تصمیم گیری منظم  پنج مرحله اساسی دارد که با شناخت مساله یا فرصت آغاز می شود. این مراحل پنج گانه به طور خلاصه عبارتند از :تشخیص و تبیین مساله یا فرصت .   معلوم کردن و تجزیهانتخاب اقدام یا راه حل مطلوب   اجری راه حل انتخاب شده.ارزیابی نتایج و پی گیری تا حد لازم . تصمیم گیری در سازمانها در شرایط گوناگون و وضعیتهای مختلفی صورت می گیرد که فرایند آن را چالش انگیز  می کند.شرایط تصمیم مدیران تصمیمات مشکل گشایی در سازمانها نوعاً تحت سه شرایط مختلف اتخاذ می شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 27 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0