<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تصمیم خرید مصرف کنندگان کتب کودک نوجوان</span>
تاریخ انتشار:
13 نوامبر 2021
دسته بندی:

تصمیم خرید مصرف کنندگان کتب کودک نوجوان: تجارت كتاب احتمالاً در مصر باستان شكل گرفته است؛ جايي كه كاتبان نسخ خطي، نسخه‌هاي دست نويس آثاري را كه شاعران و سخنوران با لحني موزون در جمع مردم مي‌خواندند، به فروش مي‌رساندند. كتابفروشان دوره‌گرد نيز از زمان قرون وسطي شناخته شده بودند. در قرن دوازدهم، تجارت كتاب در پاريس و بولونيا به وجود آمد. در آن زمان كارگزاران در ‌دكه‌هايي مجزا و با دريافت حق كميسيون، كتاب مي‌فروختند (نشر- تاريخچه، 1977، 223).در قرن هجدهم، انتشار كتاب فعاليت اقتصادي رو به رشد و در عين حال متهورانه‌اي بود، و در قرن نوزدهم به صورت صنعتي تمام عيار، رخ نمود. در قرن بيستم با ظهور ساير رسانه‌ها نظير سينما، تلويزيون، و راديو در فضايي رقابتي، اين تجارت رنگي ديگر به خود گرفت (تبل 1993، 231). به نظر مي‌رسد تجارت كتاب در شكل امروزين آن بويژه پس از رواج كتابهاي جلد كاغذي در قرن نوزدهم ميلادي از آلمان آغاز شد (نشر ـ تاريخچه، 1977، 233).بعد از اختراع گوتنبرگ، چاپگر – ناشرها دریافتند که چگونه با توده خوانندگان ارتباط فعال برقرار کنند و پیش از آنکه تصمیم به چاپ کتاب بگیرند و تیراژ آن را مشخص سازند، سعی می‌کردند میزان تقاضای بازار را از آن کتاب ارزیابی کنند. این کار به عهده بازاریابان بود که از طرق مختلف تلاش مي‌كردند به شيوه‌هاي مختلف از ميزان توجه و اهتمام به كتابي كه ناشر آن را منتشر مي‌سازد، آگاه شوند.

بازاريابان در نمايشگاه محلي شهرهاي مختلف شركت نموده، با مردم صحبت و آگهي‌هاي تبليغاتي را ميان آنان توزيع مي‌كردند و كتاب‌هاي زير چاپ را به آنان معرفي مي‌‌نمودند و در نهايت اطلاعات به دست آمده را براي ناشر مي‌فرستادند. از دهه ششم سده پانزدهم، آنها برای بازاریابی، مسافرت به کشورهای دیگر را آغاز کردند، از جمله شوفر، شاگرد گوتنبرگ چاپگر مشهور، که برای بازاریابی کتاب‌های خود از ایتالیا به آلمان و از آلمان به فرانسه رفت. بعضی از چاپگر-ناشرها، عامل خود را برای بازاریابی دائمی، در شهرها و کشورهای مختلف نیز می‌گماشتند. (استپچویچ1373، 419). برگزاري بازارهاي مكاره كتاب نيز يكي از نخستين فعاليت‌هايي است كه در تجارت كتاب صورت مي‌گرفته است. شهر فرانكفورت كه در خصوص برگزاري بازارهاي مكاره قدمتي ديرينه دارد، ميزبان نخستين بازار مكاره كتاب جهان بوده و هم‌‌اكنون نيز بزرگترين و مشهورترين نمايشگاه بين‌المللي كتاب جهان در آن برگزار مي‌شود. در ايران، بسياري از افراد انتشارات اميركبير را نقطه عطفي در صنعت و بازار نشر كتاب مي‌دانند (رمضان شيرازي، 1383، 201). اين انتشارات در سال 1327 شمسي توسط عبدالرحيم جعفري تأسيس شد و شيوه‌هاي جديدي را هم به لحاظ مديريتي و هم به لحاظ دستگاه‌ها و تجهيزات نشر در ايران پياده كرد. انتشارات اميركبير داراي بخش‌هاي گوناگون از جمله روابط عمومي و روابط فرهنگي ناشر با پديدآورنده بوده و زماني به عنوان بزرگ‌ترين انتشارات خاورميانه شناخته مي‌شد. بسياري از نويسندگان و چهره‌هاي شاخص فرهنگي با اين انتشارات همكاري مي‌كردند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 50صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0