<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تروریسم از منظر سازمان ملل متحد و دولتها</span>
تاریخ انتشار:
27 آوریل 2022
دسته بندی:

تروریسم از منظر سازمان ملل متحد و دولتها:بسیاری ازاسلام گرایان و به طورکل مسلمانان به مخالفت با حملات یازدهم سپتامبرو مسئله تروریسم پرداخته اند، چون معتقد بودند این حملات باعث تخریب اسلام و تشدید تضادها بین اسلاموغرب و همچنین قدرت یافتن جنگ طلبان در سیاست خارجی برخی کشورهای اروپایی علی الخصوص ایالات متحده آمریکا میشود. برخی از آنها نیز معتقد بودند که حاکمان برخی کشورهای اسلامی در نهایت با فراق بال به سرکوب اسلامگرایان و جهادی ها درحد وسیع می پردازند. واقعیت این است که مبحث تروریسم، مخصوصا حادثه 11 سپتامبر برای آمریکا دربردارنده فرصتها و منافعی بوده است، البته خود آمریکایی ها قصد دارند و سعی می نمایند وانمود کنند که این صرفا یک حادثه بوده است، که از طرف عده ای بنیادگرا و خشونت طلب مسلمان برای جامعه آمریکا پیش آمده است در حالی که آمریکااز این فرصت به نحو مطلوب در جهت رسیدن به اهداف خود در منطقه حساس خاورمیانه بهره برده است.

در این فصل تروریسم و نمونه معروف آن شبکه القاعده رااز دیدگاه برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا،انگلستان، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای شرقی تاثیرگذار بر تروریسم و القاعده مورد بررسی قرار می دهیم. در ابتدا تروریسم را از دیدگاهاین کشورها تعریف می نماییم،سپس نظرات و نوع برداشت آنهاازاقدامات این شبکه رامورد توجه قرارمی دهیم.اکثریت نهادها، سازمانها و کشورهای مختلف در جهان راجع به تروریسم موضع گیری کردهاند و خواهان و خواستار ریشه کن کردن گروههای افراطی و خشونت طلب در سطح جهان هستند، از این روی برای مبارزه و مقابله با جریانات رادیکال، باید به خوبی آنها را شناخت و به معنای واقعی با طراحی دقیق و ایجاد ائتلاف واتحاد میان کشورهای آسیب پذیر در برابر آنها ایستاد، مقاومت کرد و آنها را از صحنه خارج نمود، به این دلیل برخی نهادها و کشورها سعی نمودهاند با تعریف مشخصی از مفهوم تروریسم و نمونهای از این نوع خشونت طلبی یعنی شبکه تروریستی القاعده سعی نموده اند با آن مبارزه نمایند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:39 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0