<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بکارگیری تنبیه و تشویق دانش آموزان</span>
تاریخ انتشار:
26 آوریل 2022
دسته بندی:

بکارگیری تنبیه و تشویق دانش آموزان:کنجکاوی یکی از خصوصیات طبیعی بشر است و در واقع این دانش‌آموز است که مطالب را فرامی‌گیرد، نقش معلم تنها هدایت و راهنمایی، ایجادموقعیتهای مناسب برای کسب تجارت لازم، برانگیختن و تشویق و به طورکلی تسهیل مراحل یادگیری در جهت رشد و سازگاری دانش‌آموز با محیط و ایجاد تغییرات رفتاری لازم در او می‌باشد. آموزش درست و صحیح در دانش‌آموز با محیط و ایجاد تغییرات رفتاری لازم در او می‌باشد. آموزش درست و صحیح در دانش‌آموزاین توانایی را می‌دهد که هنگام برخورد بامسائل و مشکلات تازه، درک صحیح داشته باشد و راه حل مناسب را بیابد.کودکانی که در یادگیری ضعیف هستند و پیشرفت تحصیلی ندارند نباید تحقیر یا تنبیه کرد باید درکنار تشویق به راه‌های دیگر آموزش، فکرکرد که مناسب این دسته ازکودکان باشد.یکی از روشهای متداول در تعلیم و تربیت استفاده از تشویق و تنبیه است. انسان طبیعتاً از تشویق لذت می‌برد و از تنبیه روگردان است همین گرایش سبب ترغیب انسان به انجام کارهای خوب و خودداری از انجام کارهای ناپسند می‌شود. تجربیات آدمی در طول تاریخ بشر تأثیر تشویق و تنبیه را تأیید می‌کند(اسدی،12:1377).

بحث تنبیه کودکان و نوجوانان موضوع جدیدی نیست و پیشینه‌ی آن به قدمت تاریخ تعلیم و تربیت است. نخستین قانون منع تنبیه بدنی در مدارس ایران به سال 1290 شمسی برمی‌گردد. در ماده 28 از مصوبات وزارت معارف در این سال آمده است: «مجازات بدنی در مکاتب و مدارس ممنوع است.»این ماده‌ی قانونی در طول 89 سال گذشته به طور مکرر مورد تأیید مجدد قرار گرفته و در قالب بخشنامه‌ها به همه‌ی ادارات و مراکز آموزشی سراسر ایران ارسال شده است ولی متأسفانه عدم اجرای آن همواره یکی از عوامل مهم بروز مشکلات تحصیلی و رفتاری از جمله ترک تحصیل زودرس کودکان و نوجوانان بوده است.احمد صافی در مقاله‌ای با عنوان «قوانین آموزش و پرورش عمومی اجباری و عملکرد آن در ایران» به بررسی عوامل بازدارنده و دلایل تحقق نیافتن آموزش اجباری می‌پردازد و بیست عامل مهم و بازدارنده را برمی‌شمارد. در این مقاله عامل دهم و یازدهم را «ترس از معلمان و مدرسه» و رفتار نامناسب اولیای مدرسه و بهره‌گیری از «تحقیر و تنبیه» ذکر شده است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 45صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0