<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بررسی بهای تمام شده برق تولیدی نیروگاه</span>
تاریخ انتشار:
11 آوریل 2022
دسته بندی:

بررسی بهای تمام شده برق تولیدی نیروگاه: حسابداري با تمدن همزاد است و به اندازه تمدن بشري قدمت دارد. حسابداري همپا و همراه ساير دانشهاي فني، درگذر زمان، در پاسخ به نيازهاي فزاينده و گوناگون بشري، رشد و تکامل يافته و به صورت ابزاري کارآمد در خدمت پيشرفت و توسعه اقتصادي- اجتماعي جوامع مختلف قرار گرفته است. در جريان شتاب آميز پيشرفت و توسعه تمدن در پهنه جهان، تحولاتي بنيادي رخ داده که مي تواند مبناي دوره بندي پيشرفت حسابداري نيز قرار گيرد و در اينجا کوشش بر آن است که با نگاهي گذرا، تصويري ساده از مراحل تحول حسابداري ارائه شود.تمدن از يکسو به رواج داد و ستد و ازسوي ديگر، به جريان درآمد و هزينه حکومت انجاميد و اين دو، نياز به ثبت و ضبط اطلاعات را در پي داشت که به نوبه خود، رشد و تکامل خط را سرعت بخشيد. آثار و شواهدي که از تمدنهاي شناخته شده باستاني به دست آمده  است حکايت از آن دارد که در هريک از آن تمدنها، حساب خراج ها، مالياتها و خزائن به نحوي ثبت و نگهداري مي شده و توسعه هر تمدن با گسترش مبادلات بازرگاني همراه بوده است.در تمدنهاي باستاني بين النهرين که قسمت اعظم ثروتهاي جامعه در اختيار فرمانروايان بودمعمولا کاهنان که قشر ممتازي را در سلسله مراتب اجتماعي تشکيل مي دادندوظيفه نگارش را بطور اعم و نگاهداري حساب در آمدها و ثروتهاي حکومت را به طور اخص به عهده و يا در واقع در انحصار داشتند و در عين حال به ثبت برخي از معاملات شهروندان نيز مي پرداختند،

از جمله در تمدن باستاني سومر نظام مالي جامعه اي برقرار بود و کاهنان سومري علاوه بر نگهداري حساب درآمد هاي حکومتي، به نحوي موجودي غلات، تعداد دامها و ميزان املاک حکومتي را محاسبه مي کردند. نخستين مدارک کشف شده حسابداري در جهان لوحه هاي سفالين از تمدن سومر در بابل است و قدمت آن به 3600سال قبل از ميلاد مي رسد و از پرداخت دستمزد تعدادي کارگر حکايت دارد .مدارک و شواهد به دست آمده  از تمدن باستاني مصر حکايت از آن دارد که در اجراي طرحهاي ساختماني اين تمدن، نوعي کنترل حسابداري برقرار بوده که بهره گيري از نيروي کار هزاران هزار نفر را در امر ايجاد بنا و حمل و نقل مصالح ساختماني در تشکيلاتي منظم، ميسر مي کرده است. از تمدن مصر در دوراني که يونانيان و روميان بر آن تسلط داشتند نيز مجموعه هاي متعددي از حساب هاي نوشته شده بر پاپيروس باقي مانده است .در قرون سيزدهم و چهاردهم همزمان با رشد بازرگاني، صنعت و بانکداري، پيشرفت زيادي در تکنيک نگهداري حساب بوجود آمد. بزرگتر شدن اندازه موسسات، رواج معاملات نسيه و استفاده از عوامل متعدد در کسب و کار، موجب شد که ديگر يک شخص به تنهايي نتواند امور موسسه بزرگي را اداره کند و اين امر ابداع سيستم حسابداري کاملتري را ضروري ساخت.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:41صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0