<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بازاریابی سبز</span>
تاریخ انتشار:
9 دسامبر 2021
دسته بندی:

بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز: امروزه محيط زيست به طور فزآينده­اي به مسئله­اي حياتي و بسيار مهم براي همه اقشار مردم چه در جايگاه مشتري و چه در جايگاه توليد­كننده تبديل شده است. بازاريابي سنتي بيش از حد بر خواسته­­هاي مشتريان تاكيد مي­كند و رفاه اجتماعي و مسائل زيست­محيط را به حساب نمي­آورد. اين مسئله در تمام ابعاد سازمان­­ها وارد شده و بازاريابي را نيز تحت تاثير قرار داده و منجر به پيدايش مفهوم بازاريابي سبز شده است . بازاریابی سبز یک پدیده جدید در حوزه بازاریابی است و مفهوم عملی آن به طور گسترده در سال­­های اخیر بسط یافته است. بازاريابي سبز فرآيندي اجتماعي است كه افراد و گروه­ها از طريق مبادله محصولات و ارزش آنها، نياز و خواسته خود را از طريق يك روش اخلاقي كه اثرات منفي بر محيط زيست را حداقل كند برآورده مي­كنند.تاريخچه بازاريابي سبز به سال 1970 بر مي­گردد فارغ از توجهات دهه 70، در اواخر دهه 80  ايده­اي به نام بازاريابي سبز ظهور خودش را اعلام كرد. در اين موقع مركز توجه مشتريان به سمت محصولات سبز گرايش پيدا كرد و پس از آن موضوع بازاريابي سبز مطرح و پژوهش­­هاي زيادي خصوصاً در كشورهاي توسعه يافته انجام شد.

از دهه­ي 1960 جنبش زيست­محيطي فعّال­تر شد و سازمان­­ها را بر آن داشت تا به دنبال ساختن چهره­اي سبز از خود باشند. اولين روز زمين در سال 1970 بسياري از شركت­­ها را تشويق كرد تا به دنبال تبليغاتي باشند كه آنها را حامي زمين و محيط زيست نشان مي­دهد و تا آنجا پيش رفت كه 200 ميليون دلار صرف تبليغات سبز شركت­­ها شد. اين رقم 8 برابر بودجه­اي است كه صرف تحقيقات درباره كاهش جمعيت مي­شده است. بسياري از كشورها اقدامات حمايت و محافظت از محيط زيست را آغاز كردند. همگام با جهاني شدن، دامنه محافظت از محيط زيست هم به محافل بين­المللي چون سازمان ملل متحد كشيده شد و تا آنجا پيش رفت كه استانداردهاي 14000 و بين­المللي زيست­محيطي چون سري ايزو استانداردهاي بهداشت و ايمني حرفه­اي 18001 تدوين شد و به سازمان­هاي مجري اين استانداردها گواهينامه­هاي مربوطه اعطاء گشت.در دهه 1970 آلودگي، رشد جمعيت و هدر دادن منابع، صنايع خودروسازي، نفتي و شيميايي را تحت تاثير قرار داد.در این مرحله ارزش­های محیطی و اجتماعی وارد کسب و کار شد. رویکرد حل مشکل معمولاً راه­حلی پایانی بود هر چند که خود راه­حل، ممکن بود به افزایش هزینه منجر شود. مثلاً بهینه­سازی سوخت در خودرو توسط قوانین الزامی شد در نتیجه قیمت خودروها نیز افزایش یافت.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:36صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0