<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بازاريابي خدمات</span>
تاریخ انتشار:
10 مارس 2022
دسته بندی:

بازاریابی خدمات : نقش بخش بازاريابي در تعداد زيادي از شرکت ها به اجراي ارتباطات بازاريابي محدود شده است. تحقيق و توسعه، محصول را اختراع مي کند و بازاريابي اطلاعات مرتبط با آن را به رسانه ها ارائه و تبليغات را انجام مي دهد. تعداد زيادي از مديران عامل، فکر مي کنند که بازاريابي فقط پس از اينکه محصول توليد گرديده و بايد فروخته شود، وارد ميدان مي شود. اما نقش اصلي بازاريابي در شرکت آن است که محرک راهبرد شرکت و تقويت کننده قول هاي شرکت به مشتريان باشد. براي اجراي اين نقش، شرکت ها بايد از بازاريابي روش گرا به سمت بازاريابي کليت گرا حرکت کنند.به منظور پیاده کردن مفهوم اصیل بازاریابی شرکت بايد ديدگاه خود از نيازها و سبک زندگي مشتريان را گسترده نمايد. شرکت بايد نگاه به مشتري را فقط به عنوان يک مصرف کننده محصولات موجود خود متوقف نمايد و چشم انداز گسترده تري را براي خدمت به مشتريان ايجاد کند. امروزه در صنایع رقابتی شرکت ها بايد چگونگي تأثير کلية بخش ها را بر رضايت مشتريان ارزيابي نمايند و نیز بايد ديدگاه گسترده تري از صنعت شرکت خود، بازيگران و تکامل آن داشته باشد.

بنابراين نقش عمده بازاريابان بر مشتريان بايد چه باشد؟ حداقل نقش هاي زير را در اين رابطه مي توان ارائه کرد :کشف و ارزيابي فرصتهاي جديد.طراحي ادراک، ترجيحات و نيازمندي هاي مشتريان.ارتباط خواسته ها و انتظارات مشتريان به طرح هاي محصول.اطمينان از اينکه سفارش هاي مشتريان به نحو صحيحي تکميل و به موقع تحويل شده است.اطمينان از اينکه مشتريان، راهنمايي، آموزش و کمک هاي فني صحيحي را در مورد نحوه استفاده از محصول دريافت کرده اند.تماس با مشتري پس از فروش جهت حصول اطمينان از اينکه آنها راضي هستند.جمع آوري ايده هاي مشتريان براي بهبود محصولات و خدمات و ارائه آنها به بخش هاي مربوطه در شرکت.تعريف هاي گوناگوني براي بازاريابي بيان شده است. مانند گروهي از فعاليتهاي تجاري وابسته ؛ پديده هاي بازرگاني ؛ فرايندي اقتصادي ؛ فرايند مبادله يا انتقال مالکيت محصولات ؛ فرايند تعديل عرضه و تقاضا ؛ و بسياري معاني ديگر. هر کدام از اين تعاريف بيان کننده گوشه اي از فعاليت هاي بازاريابي است، ولي تعريف آن کامل و منطبق بر گرايش بازاريابي جديد نيست. امروزه صاحبنظران، بازاريابي را فرايند ارضاي نيازها و خواسته هاي بشر تعريف مي کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 23 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0