<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  امیخته بازاریابی وفرایندتصمیم گیری</span>
تاریخ انتشار:
14 دسامبر 2021
دسته بندی:

بازاریابی: در دهه 1960، اصطلاح بازاریابی معمول شد. این مفهوم می­گوید همه چیز با نیازها وخواسته­های مصرف­کننده شروع می­شود. بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه­های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اضلی آن شناخت نیاز و خواسته­های انسانی و رفع آن­ها از طریق فرایند مبادله منابع می­باشد(کاتلر و آرمسترانگ،15،1380).بازاریابی عبارت است از یک فرایند اجتماعی و مدیریتی که بوسیله آن افراد و گروه­ها نیازها و خواسته­های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش دیگران را تأمین می­کند(کاتلر، آرمسترانگ، 2008). بازاریابی به مجموعه­ای از فعالیت­های بازرگانی گفته می­شود که جریان کالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف­کننده نهایی هدایت می­کند. امروزه شرکت­ها در تلاشند تا با استعانت از دو عامل”رضایتمندی مشتری” و “فروش و سودآوری بیشتر” با تکیه بر تحقیقات بازار و درک نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت کنونی به حیات خود ادامه دهند. در بازاریابی پیچیده و رقابتی فعلی، کسب شهرت و اعتبار بسیار دشوار و از دست دادن آن بسیار آسان است. شرکت­های درون­گرا، نسبت به تحولات سریع بازار، رقبا، نظام توزیع، رسانه­های جمعی و فناوری­های جدید، علائق و سلیقه­های مشتریان و انتظارات آن­ها از محصولات شرکت بینش و آگاهی لازم را به دست نمی­آورند و از تحولات موجود در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده نمی­کنند. از طرف دیگر شرکت­های برون­گرا، شرکت­های هستند که در پی تأمین رضایت مشتریان هستند.

رسالت واقعی واحدهای بازاریابی آن­ها درک نیازها و خواسته­های مشتریان و ارائه راهکارهایی برای تولید محصولاتی متناسب با آن نیازها و خواسته­هاست. شرکت­های برون­گرا، شرکت­های هستند که صرفاً به دنبال فروش نیستند، بلکه به دنبال رضایت بلندمدت مشتریان از طریق ارائه محصولاتی با کیفیت برتر همراه با نیل به اهداف بلندمدت و حیات مستمر خودشان هستند(کاتلر، 1379).بازاریابی با درک نیازهای مشتریان، توسعه محصولات و خدمات، اطلاع­رسانی به مشتریان در مورد قابلیت دسترسی به این محصولات و خدمات، تحویل کارا و اطمینان از رضایت­مندی در طول و بعد این فرایند مبادله همراه است. بنابراین بازاریابی باید یک جزء ضروری در شرکت­ها باشد. اما بسیاری از شرکت­ها تفسیر بدی از بازاریابی دارند. بعضی­ها بازاریابی را تقلب، اسراف­گر، مزاحم و غیرحرفه­ای می­دانند. بعضی­ها نیز آن را معادل با تبلیغات و فروش می­دانند. اما در سال­های اخیر بازاریابی از تصویر قدیمی­اش جدا شده و امروزه به طور فزاینده­ای به یکی از مهم­ترین وظایف در کسب اهداف سودآوری سازمان­ها تبدیل شده است. به طور سنتی، تولید و فروش دو وظیفه مهم هر کسب و کاری هستند.گرایش بعدی این بود که کارآفرینان معتقد شدند کیفیت محصولات یا خدمات تنها عاملی است که فروش آن­ها را تعیین می­کند. اما این نیز چندان طول نکشید. چرا که در بازار رقابتی امروزی درست نیست. تولید، فروش و بازارابی باید در کنار هم کار کنند تا منجر به بهترین نتایج شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:23صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0