<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری   اعتماد بيش از حد مدیریتی</span>
تاریخ انتشار:
19 ژانویه 2022
دسته بندی:

اعتماد بيش از حد مدیریتی: اعتماد بيش از حد (فرااطميناني) يك پديده شناخته شده و مستند شده در روانشناسي است. روانشناسان يك فرد با ويژگي­هاي رفتاري فرااطميناني را به عنوان فردي تعريف مي­كنند كه اعتقاد دارد اطلاعات و دانش ايشان بسيار دقيق است (بيش از آن­چه كه واقعيت دارد). به نظر هايدمتون مربوط به روانشناسي دو تعريف از اعتماد بيش از حد ارائه داده­اند. نخست، افراد برآورد بيش از واقع از توانايي­هاي خود دارند. دوم، افراد يك رويداد را معين­تراز آن­چه كه واقعاً هست، مي­بينند. در هر يك از اين موارد، كارگزاران اقتصادي بر اين باور هستند كه اطلاعاتشان دقيق­تر از ديگران است. در حال حاضر، اقتصاددانان مالي بيش­تر علاقمند شده­اند تا بازتاب فرااطمينانی را بر روي تصميمات مالي و عملكرد بازارهاي مالي مشاهده كنند. اعتماد بيش از حد آن­چنان پديده روانشناختي قوي است كه تجربه نيز نمي­تواند آن را حذف كند (آلن و ايونس2005).مقوله «غیرعقلایی و منطقی نبودن» مدیریت ناشی از تورش­های رفتاری مدیران اجرایی شرکت، چالش بزرگی در ادبیات حاکمیت شرکتی است.

در حالی که نقش مکانیزم­های حاکمیت شرکتی در ادبیات استاندارد و سنتی حاکمیت شرکتی منتج از نظریه­های هزینه نمایندگی و عدم تقارن اطلاعاتی و تأثیر آن­ها بر روی تصمیمات شرکتی است، با مطرح شدن مقوله خوش­بینی و اعتماد بیش از حد مدیریتی، نقش آن­ها بایستی همراستا با کنترل چنین تورش­های رفتاری و محدود کردن تأثیرات بالقوه رفتارهای مذکور بر روی استراتژی­های شرکت باشد (باک­کار و همکاران2013، 287).اعتماد به نفس بيش از حد، يكي از مهمترين مفاهيم مالي رفتاري مدرن است كه هم در تئوري­هاي مالي و هم روان­شناسي جايگاه ويژه­اي دارد. اعتماد به نفس بيش از حد سبب مي­شود انسان دانش و مهارت خود را بيش از حد و ريسك­ها را كم­تر از حدِ تخمين زده، احساس كند روي مسائل و رويدادها كنترل دارد، در حالي كه ممكن است در واقع اين­گونه نباشد (نوفسینگر 2001).اعتماد بيش از حد يک ويژگي شخصيتی است که مي‌تواند به صورت اريب رفتاري و داشتن اعتقادات غير واقعي (مثبت) در رابطه با هر يک از جنبه­هاي يک پيشامد در شرايط عدم اطمينان تعريف شود .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 21صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0