<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اعتماد به مدیران</span>
تاریخ انتشار:
6 دسامبر 2021
دسته بندی:

اعتماد به مدیران: چنانچه سير تحولات مديريت منابع انساني را بنگریم ، به فراست در خواهیم يافت كه توجه به انسان در دنياي سازمان و مديريت از دیرباز مورد نظر صاحب نظران مديريت بوده است .اين توجه روز به روز افزایش يافته تا جايی كه امروزه نيروي انساني را مشتريان سازمان ها نام نهاده اند. اين بدان معنا است كه در عصر جديد ، ضرورت پاسخگويي به نياز هاي اساسی كاركنان در هر سازمان ، در اولويت اول قرار مي گيرد زيرا نيل به اهداف سازمان در گرو تأمین اهداف و خواسته ها ي منطقی و مشروع منابع انساني است يكي از مهمترین نيازهاي كاركنان در سازمان ، برقراری اعتماد ميان آنها و مدير مي باشد. وجود سطوح بالای اعتماد در سازمان باعث ايجاد هزينه هاي پايين ارزيابي و ديگر مکانیزم ها ي کنترل خواهد بود و كاركنان خود را کنترل و داراي انگيز ه هاي درونی خواهند بود . با توجه به اين كه ايجاد اعتماد ، موجب اثر بخشي سازمان و كاهش هزينه هاي ارزيابي و کنترل مي شود، بنا بر اين ضرورت شناسايى عواملی كه باعث ايجاد اعتماد مي شود، قابل احساس است(خنیفر و همکاران،1388).

بدون تردید ايجاد اعتماد در هر نظامی ركن اصلی حاكميت و مبنای مشروعیت آن بوده و مخدوش شدن آن در بلند مدت بنیان هر نظامی را متزلزل خواهد كرد، به گونه اي كه اشتباهات فاحش رهبران سياسي در رابطه با شهروندان و عدم توجه به بحث خدمتگزاری، به اعتماد عمومي لطمه زده كه در نهایت منجر به كاهش مشروعیت نظام سياسي ميشود نظر به اين كه اعتماد به سازمانهاي اجرايی نياز مند ايجاد اعتماد ميان كاركنان و مديران بخشهای اجرايی است، بنابراین توجه به ايجاد اعتماد درون سازماني بسيار مهم است. براي مديريت بهینه، به ايجاداعتماد در سازمان به عنوان يكي از مهمترین سرمایه های اجتماعي نياز است و اين امر باعث پیوند همدلی ميان كاركنان و مديران بخشهای اجرايی مي شود.اعتماد عبارتست از اینکه یک فرد متمایل است تا خود را از جانب یک مقام ذیصلاح در معرض خطر و آسیب پذیری قرار دهد و این تمایل، بر مبنای توقعات و انتظارات مثبتی است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 38 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0