<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اضطراب در بیماران  آرتریت رومائید</span>
تاریخ انتشار:
21 سپتامبر 2021
دسته بندی:

اضطراب: تا سالهای اخیر، اختلالهایی اضطرابی، را در مقوله روان آزردگیها قرار می دادند. این اختلال در قرن هیجدهم توسط پزشک اسکاتلندی، ویلیام کولن به کار برده شده بود و یک اختلال عصب شناسی را که به انواع متعددی از اختلالهایی رفتاری منجر می شد، مشخص می کرد.در خلال قرن نوزدهم، کسانی که به رغم سلامت ظاهری جسمانی، دارای رفتارهای انعطاف ناپذیر بودند، یا عنوان (روان آزرده) متمایز می گردد. در پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم، دیدگاه مبتنی بر پدیدآیی زیست شناختی، جای خود را به دیدگاه فرویدی مبتنی بر پدیدآیی روان شناختی داد، بدین معنی که وقتی خاطرات و امیال سرکوب شده ناهشیار کوشش می کنند تا از سطح ناهشیاری به سطح هشیاری راه یابند، اضطراب به عنوان علامت هشدار دهنده پایگاه “من” آشکار می شود. نظریه فروید به طور گسترده مورد پذیرش قرار گرفت و مبنای طبقه بندی روان آزردگی ها را در طبقه بندی تشخیصی وآماری انجمن روانپزشکی آمریکا (DSM) تشکیل داد. در دهه های اخیر، نظریه پردازان مختلف و بخصوص نظریه پردازان رفتاری نگر، به مخالفت با این دیدگاه پرداخته اند. انتقاد اصلی آنها متوجه این نکته است که روان آزردگی به گسترده وسیعتر از آنچه در وضع کنونی، تحت عنوان اختلالهای اضطرابی مشخص می شود، پوشش می دهد و بلاخره باید گفت که اضطراب را نمی توان در قلمرو آنچه تحت عنوان روان آزردگی مشخص می شود، محدود کرد.

چرا که چنین احساس نه تنها در افراد بهنجار وجود دارد، بلکه بیماران افسرده و روان گسیخته نیز از این حالت رنج می برند. امروزه در حد خطوط کلی می توان گفت که اختلالهای اضطرابی به مجموعه ای از اختلالها پوشش می دهند که اضطراب یکی از نشانه­های آن است.اضطراب  به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد در حدی اعتدال آمیز وجود درد در این حد، به عنوان پاسخی سازش یافته تلقی می شود . اضطراب از نشانهای طبیعی رشد، تغییر یافتن، تجربه چیزهای جدید و یافتن هویت به معنی زندگی است. اضطراب به عنوان بخشی از زندگی روزمره ی هر انسان، یکی از مولفه های ساختار شخصیت وی را تشکیل می دهد که در برخی از مراحل زندگی انسان، برجسته تر از سایر دورانهاست. می توان گفت که اضطراب در پاره­ای مواقع سازندگی و خلاقیت را در فرد ایجاد می کند. امکان تجسم موقعیتها و سلطه بر آنها را فراهم می آورد و یا آنکه وی را بر می­انگیزد تا به طور جدی با مسئولیتهای مهم مواجه شود. از سوی دیگر اضطراب کیفیت نجات دهنده زندگی را دارد و هشداری برای آسیب بدنی، درد، درماندگی، ناکام ماندن نیازهای اجتماعی و جسمی، جدایی از افراد محبوب، تهدیدی برای مقام و موقعیت و بلاخره تهدید یکپارچگی و تامین شخص است. برعکس اضطراب مرضی نیز وجود دارد که سر منشا بسیاری از اختلالات قرار می گیرد و موجبات ناسازگاری انسان را فراهم می سازد. اضطراب مرضی اضطرابی است مداوم، بیش از حد و مکرر. بنابراین اگر اضطراب از نظر فراوانی شدت و مدت  حالت افراطی داشته باشد به اضطراب مرضی تبدیل می شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  46 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0