<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری استراتژیهای جبران خدمات</span>
تاریخ انتشار:
8 آوریل 2022
دسته بندی:

مدیریت  استراتژیک :در دهه های 80 و 90 تغییرات مهمی مثل جهانی شدن، رقابت جهانی، ظهور صنایع جدید، گسترش کاربرد تکنولوژی اطلاعات، کاهش قدرت اتحادیه ها و ایجاد ادغام ها و جذب ها به وجود آمده اند که چگونگی انجام کسب و کار در حال حاضر را تحت تأثیر قرار داده اند. هم چنین این عوامل موجب تفکر مجدد در شیوه مدیریت سازمان ها و فرآیندها شده که مدیریت منابع انسانی یکی از فرآیندهایی است که تحت تأثیر آن تفکر قرار گرفته است. بدین ترتیب تمرکز تحقیقات مدیریت منابع انسانی از سطح خرد به سطح کلان یا دیدگاه استراتژیک سوق پیدا کرده اند. به عبارتی به سمت پیوند با استراتژی های کسب و کار و اهداف سازمان حرکت نموده اند. در این خصوص مباحث زیادی مطرح گشته اما آنچه اهمیت دارد این است که، نیروی انسانی چگونه با استراتژی سازمان پیوند می خورد. مدیریت منابع انسانی استراتژیک نشان می دهد که مجموعه ای از سیاست ها و کارکردهایی که برای مدیریت نیروی کار مورد استفاده قرار می گیرند، بایستی در بستر استراتژی سازمانی شکل گیرند. پس منظور از مدیریت منابع انسانی استراتژیک این است که فعالیت های منابع انسانی جهت پشتیبانی استراتژی رقابتی و اجرای موثر آن به کار گرفته شوند. البته لازم به ذکر است که واژه استراتژیک منعکس کننده این است که تمام ساختارها و فرایندها بایستی همراستای استراتژی سازمان باشد.

اندروز (1971): استراتژي الگوي منظورها، مقاصد، اهداف، خط و مشي هاي اصلي و طرح هايي براي دستيابي به اين اهداف است.مينزبرگ(1978):  استراتژي الگوي به جريان انداختن تصميمات است.براي تصميم گيري استراتژيك دو جنبه ذهن روشن و پويا (تفكر استراتژيك) و اطلاعات به روز و مرتبط (اطلاعات بدست آمده از برنامه ريزي استراتژيك) مورد نياز است. تصميمات استراتژيك بسيار پر هزينه اند، چند بخشي هستند و تمامي ابعاد سازمان را در بر مي گيرند و در راس سازمان اتخاذ مي شوند و به سطوح پايين تر تكليف مي شوند.مديريت استراتژيك در لغت به معناي مديريت راهبردي است. بخش استراتژيك لغت يعني براي رسيدن به اهداف اقدام كن و مسائل را حل كن. استراتژي يعني رسيدن به اهداف كلي. بر اساس اين تعريف استراتژي يعني تلاش هماهنگ عناصر يك سازمان براي رسيدن به اهداف كه اين امر سبب فرموله شدن روش سازمان و ايجاد يك روش هماهنگ و سازگار در رسيدن به اهداف مي شود در علم مديريت، استراتژيك، تعيين اهداف اساسي شركت در بلند مدت است. مديريت استراتژيك با اهداف بلند مدت سازمان سر و كار دارد و با تعديل اثرات محيط خارجي سازمان اهداف سازمان را در راستاي ماموريت آن به پیش می برد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:53 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0