<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند7</span>
تاریخ انتشار:
20 مارس 2022
دسته بندی:

ارزش ویژه برند : نوشته‌هاي اخير درباره ارزش ويژه برند حاكي از آن است كه امروزه ارزش ويژه برند كانون توجه بسياري از شركت‌هاي پيشرو است. كليد مديريت و توسعه برند، فهميدن و شناخت اين مسأله است كه مشتريان به دنبال چه مزيت‌هايي هستند. از آن‌جایي كه مشتريان امروز متوقع‌تر ازديروز هستند، فقط به دنبال مزاياي كاركردي نيستند؛ بلكه به دنبال مزاياي ملموسي همچون وجهه، موقعيت، شخصيت، سبك زندگي، موفقيت و ساير عواملي كه بتوانند ارتباط محكمي با آن‌ها برقرار كنند نيز هستند. بنابراين آنچه مشتريان به دنبالش هستند فهرستي از ويژگي‌هاست كه فراتر از ابعاد فيزيكي و محسوس محصول است. به اين ارزش افزوده يا سودمندي فزاينده‌ی محصول كه با برند مي‌آيد، اصطلاحاً «ارزش ويژه برند» گفته مي‌شود. ارزش ويژه برند به عنوان يكي از مسائل مهم و حساسي كه بايد در بازاريابي مورد بحث و بررسي و شناخت قرار گيرد، مورد توجه قرار گرفته است.فعاليت‌هايي مانند هزينه‌هاي تبليغات، هزينه‌هاي تحقيقات بازاريابي و نيروي فروش، قدمت برند، سهم تبليغات و پرتفوليوي محصول و همچنين ساير فعاليت‌هاي بازاريابي نيز مثل: استفاده از روابط عمومي، ضمانت‌نامه، شعارها يا طنين‌ها، سمبل‌ها و بسته‌بندي، تصوير شركت، كشور مبدا و فرايندهاي ترفيعي و استراتژي نام‌گذاري برند، به عنوان منابع ارزش ويژه برند ارائه شده‌اند.

بقاي شرکت‌ها به پرتوي توانایی ایجاد ارزش بالاتر در بازارها تضمین می‌شود. عملکرد سازمان‌ها به وسیله دارایی‌هاي ناملموسی مثل کیفیت، تجربه‌ي پرسنل، فرهنگ مشارکت، دانش و ارزش برند تعیین  می‌شود. ارزش برند از دهه‌ي 90، به عنوان مهم‌ترین حوزه‌ي تحقیقاتی در بازاریابی مصرفی- خدماتی مطرح شد. این اهمیت معلول علاقه‌ي شرکت‌ها براي ایجاد برندهاي قدرتمند به منظور ایجاد مزیت رقابتی و تمایز در کالاهايشان بوده است. نتيجه مديريت صحيح ارزش ويژه نام تجاري وفاداري بالاتر، شكنندگي كمتر فعاليت‌هاي بازاريابي رقابتي و بحران‌هاي بازاريابي، پاسخ بسيار منعطف به تغيير قيمت، اثربخشي بالاي ارتباطات بازاريابي، احتمال فرصت‌هاي صدور مجوز، ايجاد جذابيت بالاتر براي سرمايه‌گذاران و كسب حمايت‌هاي بيشتر از طرف سهامداران حاشيه سود بيشتر، توانايي جذب كاركنان بهتر حافظت از شركت از ورود رقبا، بالقوه هنگام برون‌سپاري است.تعاریف متفاوتی از ارزش برند وجود دارد که عبارت اند از:مجموعه‌اي از دارایی‌ها و توانایی‌هایی است که با برند در ارتباط بوده و آن چیزي جز نام و سمبلی که ارزش به وجود آمده به وسیله کالا یا خدمات را براي شرکت یا مصرف‌کنندگان شرکت‌ها می‌افزاید یا می‌کاهد نیست.مجموعه‌اي از تداعی معانی‌ها و رفتاري که بخشی از برندهاي مصرف‌کنندگان، اعضاي کانال توزیع و منش مشارکت‌ها است و به برند اجازه می‌دهد حجم سود بیشتري را نسبت به وقتی که بدون برند بودند به دست آورد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:31 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0