<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ارزش ادراک شده توسط مصرف کننده</span>
تاریخ انتشار:
16 نوامبر 2021
دسته بندی:

ارزش ادراک شده: بر اساس نگرش های جدید نسبت به خدمات، خدمت به مشتری شامل کلیه اموری است که شرکت به منظور جلب رضایت مشتریان و کمک به آنها برای دریافت بیشترین ارزش خدماتی که خریداری نموده اند، انجام می دهد. این تعریف همه چیز را در بر می گیرد. هر چیزی که اضافه بر خدمت هسته ای عرضه و موجب تفکیک آن از رقبا می شود خدمت به مشتریان محسوب می شود. واژه ارزش افزوده در بازاریابی نشان دهنده موارد اضافه شده به خدمت است که ارزش آن خدمت را برای مشتریان بالامی برد. برای مثال در بانکداری هر بانک موظف است به مشتریان خدماتی با حداکثر ایمنی فراهم کند. این کار خدمت به مشتری نیست بلکه محصولی ابتدایی است. اما بانکی که در محیطی دوستانه و به طور وسیع و راحت خدمات خود را عرضه نماید می تواند ادعا کند که خدمت با ارزشی را به مشتریان ارائه کرده و به طور قطع از رقبی خود پیشی می گیرد.( بالمر و کاسپر 1995) بنابراین در یک مفهوم گسترده ارزش ادراک شده از یک خدمت می تواند با رساندن خدمت بهتر ایجاد شود. ایجاد ارزش برای خدمت، در یک قیمت رقابتی یک منبع بالقوه از مزیت رقابتی بوده و یکی از مهمترین مفاهیم برای درک رفتار مصرف کننده در صنعت خدمات است.

بنابرین طراحی و تبدیل ارزش مشتری کلید موفقیت استراتژی کسب و کار در قرن 21 است. ارزش نقش فرماندهی ارشد را در بازار رقابت ایفا می کند. چراکه مشتریان بیشتر از ارزش دریافتی کالا و خدمات، پرداختی نخواهند داشت.( جانسون و وینتن 2004).مفهوم ارزش همواره یک مفهوم چندوجهی و پیچیده بوده است. زیرا اولاً در ماهیت به شدت انتزاعی و کثیرالمعنی میباشد(ارزش نه فقط برای مصرف کنندگان بلکه برای محققان معانی مختلفی داشته است)، ثانیاً به عنوان یک مفهوم بی شکل توصیف شده است.از دیدگاه مصرف کنندگان از ارزش برداشت های متفاوتی می شود. گروهی ارزش را به معنای قیمت پایین استنباط می کنند، یعنی نسبت به قیمت پایین حساسیت نشان می دهند و قیمت پایین محصول یا خدمت برای ایشان یک ارزش محسوب می شود. گروهی دیگر از مصرف کنندگان ارزش را مطلوبیتی می دانند که از کالا و خدمات به دست می آید. نزد گروهی دیگر از مشتریان، ارزش، به دست آوردن چیزی در قبال از دست دادن چیز دیگر معنی می شود. گاهی مشتریان ارزش را کیفیتی می دانند که در برابر هزینه هایی که پرداخت می کنند به دست می آورند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0