<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی</span>
تاریخ انتشار:
29 سپتامبر 2021
دسته بندی:

اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی: ویژگی های تشخیصی اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی بر مبنای ملاک های تشخیصی DSM-5.ویژگی اساسی اختلال اضطرابی وابسته به سایر شرایط پزشکی، اضطراب معنادار بالینی که تاثیرات فیزیولوژیکی سایر شرایط پزشکی بهترین توضیح برای آن می باشد. علایم می تواند شامل علایم غالب اضطراب و حمله وحشت زدگی باشد (ملاک الف). قضاوت درباره اینکه شرایط پزشکی بهترین توضیح اختلال است، باید بر مبنای شواهدی از تاریخچه، معاینات جسمانیو یا یافته های آزمایشگاهی باشد (ملاک ب). به علاوه، باید در نظر داشت که علایم در حوزه سایر اختلال های روانی در نظر گرفته نشود، به ویژه، اختلال سازگاری همراه با اضطراب، به صورتی که محرک استرس زا شرایط پزشکی باشد(ملاک ج). در این موارد، افراد با اختلال سازگاری به طور خاص درباره معنا و پیامدهای مرتبط با شرایط پزشکی آشفتگی دارند. در صورتی که علایم اضطراب تنها در مدت دوره دلیریوم بروز پیدا کند، تشخیص این اختلال داده نمی شود. علایم اضطراب باید موجب آشفتگی معنادار بالینی در عملکرد اجتماعی، شغلی، و یا در دیگر حوزه های مهم باشد( ملاک د).

در تعیین اینکه کدام یک از علایم اضطراب مرتبط با سایر شرایط پزشکی می باشد، بالینگر ابتدا باید وجود شرایط پزشکی را تایید کند. همچنین باید مشخص شود که علایم اضطراب از نظر سبب شناسی مرتبط با شرایط پزشکی می باشد. سنجش جامع و دقیق از عوامل چندگانه برای این قضاوت لازم می باشد.چندین جنبه از تصویر بالینی باید در نظر گرفته شود: 1) وجود ارتباط زمانی مشخص بین شروع، تشدید، و یا بهبودی شرایط پزشکی با علایم اضطراب؛ 2) وجود خصوصیات نابهنجار از اختلال اضطرابی اولیه (از جمله سن شروع یا دوره نابهنجار)؛ 3) وجود سوابقی از مکانیسم فیزیولوژیکی (از جمله پرکاری تیرویید) که موجب اضطراب می شود. به علاوه، اختلال اضطرابی اولیه، اختلال اضطرابی وابسته به مصرف مواد/دارو، یا دیگر اختلال های روانی اولیه(از جمله اختلال سازگاری) توضیح بهتری برای این اختلال باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  31صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0