<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  اختلالات ناشی از اعتیاد به اینترنت</span>
تاریخ انتشار:
19 فوریه 2022
دسته بندی:

اضطراب و اختلالات اضطرابي : ارايه تعريفي جامع و مانع براي اضطراب دشوار است. روان­شناسان، جامعه­شناسان و روان­پزشکان هيچ کدام تعريف يکديگر را جامع و مانع نمي­دانند. بيشتر تحقيقات انجام شده در مورد اضطراب توسط روان­شناسان صورت گرفته­ و از ميان مشکلات عاطفي، بيش از هر ناراحتي ديگر به اضطراب پرداخته شده­است (لينس 2007).اضطراب عبارت است از احساس فراگيري نگراني و وحشت که از يک فکر يا خواسته واپس زده ناشي شده­است. همچنين، اضطراب هشداري است جهت اعلام خطر به ارگانيسم که در سطح ناخودآگاه عمل کرده و خود را مجبور مي­سازد که مکانيسم­هاي ويژه­اي را به­کار انداخته تا در برابر تهييج غرايز مقاومت کند يا از ميزان آن بکاهد (آذر و نوحي، 1380).اضطراب معمولاً به عنوان احساس مبهم و نامطبوع ترس و تشويش تعريف مي­شود (ساراسون 1996، ص 360).اضطراب يک هيجان انساني بنيادي است که نشانگر عدم اعتماد به نفس يا يک حس تهديد حاصله از محيط است و البته يکي از رايج­ترين واکنش­ها در برابر استرس است (لينس، 2007).

اضطراب زماني رخ مي­دهد که افکاري در مورد خطر، يا آسيب به ذهن فرد خطور مي­کند؛ اين خطر و آسيب مربوط به چيزهايي مي­شود که فرد براي آن­ها ارزش قائل است. از اين­رو افکار خودآيندي درباره خطر يا تهديد مي­تواند منجر به افزايش اضطراب شده و آن را تشديد کند (آهوقلندري، 1383). يکي از گسترده­ترين قلمروهاي تحقيق در چند دهه اخير، اضطراب و حوزه­هاي وابسته به آن بوده­است. بررسي­هاي اخير نشان داده­اند که اختلالات اضطرابي واجد بيشترين فراواني در سطح کل جمعيت است که يکي از اشکال اين اختلالات، اضطراب اينترنتي مي­باشد.بنا به تعريف يکي از مراجع مهم اضطراب عبارت است از نگراني پيشاپيش نسبت به خطرها يا بدبختي­هاي آينده، توأم با احساس بي­لذتي با نشانه­هاي بدني تنش. منبع خطر پيش­بيني شده مي­تواند دروني يا بيروني باشد (دادستان، 1378). بررسي­هاي اخير نشان داده­اند که اختلالات اضطرابي داراي بيشترين فراواني در سطح کل جمعيت هستند، به طوري­که از هر چهار نفر يکي واجد معيارهاي تشخيصي لااقل يک اختلال اضطرابي است. ميزان شيوع اين اختلال 7/17 درصد است. زنان با شيوع مادام­العمر 2/19 درصد، بيشتر ممکن است دچار يک اختلال اضطرابي شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:26 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0