<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اختلالات شخصیت</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

اختلالات شخصيت: مطرح شدن مفهوم شخصيت غيرمتعارف به شكل امروزي در روان شناسي و روان پزشكي به اوايل قرن 19 بر مي‌گردد هنگامي كه پنيل روانپزشك فرانسوي، ماني بدون هذيان را توصيف نمود. نهايتاً دو الگوي طبقه‌بندي در حوزه اختلالات شخصيت بوجود آمد. الگوي طبقه‌بندي ابعادي در مقابل الگوي طبقه‌اي. پينل اين اصطلاح را در مورد بيماراني كه مستعد حملات خشم و خشونت غيرقابل توجيه و بدون هذيان بودند بكار برد(نقل از گيلدر 1372).گل‌پرور( 1379) معتقد است که، نه صرفاً با اشاره به اختلالات شخصيت جامعه‌ستيز بلكه به اشاره به اختلالات شخصيتي مي‌گويند اختلالات شخصيت يكي از مهمترين، بحث‌انگيزترين و كمتر شناخته شده‌ترين طبقات آسيب‌شناسي رواني است. ( لیبوتیز، 1980)

چهارمين ويراست راهنماي تشخيصي و آماري اختلالات روانی (DSM-IV) اختلالات شخصيت را تجارب ذهني پايدار و رفتاري تعريف مي‌كند كه خارج از معيارهاي فرهنگي است. به گونه‌اي انعطاف‌ناپذير نافذ هستند. شروع آنها در نوجواني يا اوان جواني است، در طول زمان ثابت هستند و به ناخشنودي و اختلال مي‌انجامد.DSM-IV اختلالات شخصيت را در سه گروه جمع كرده است:گروه اول (A): مشتمل است بر اختلالات شخصيت اسكيزوئيد، پارانوئيد و اسكيزوتايپي. افراد مبتلا به اين اختلالات اغلب غيرعادي و غريب به نظر مي‌رسند.  پدیده پارانوئیا تاریخچه طولانی در ادبیات بالینی و نظری دارد (میلون، میلون و داویس1994). در پایان قرن 19 میلادی، روانشناسان بالینی به این نتیجه رسیدند. که افراد پارانوئید به شکل­های گوناگون خود را نشان می­دهند، از اعتقاد به شکنجه و سیستم هذیانی در اسکیزوفرنیا گرفته تا اعتقادات پایدارتر در دیگر اشکال پارانوئید .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  35صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0