<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری    اثربخشی تبلیغاتی</span>
تاریخ انتشار:
13 نوامبر 2021
دسته بندی:

بازاریابی: بازاریابی یعنی شناخت نظام بازار و نیازها و خواسته های روز، و پاسخ مناسب و واکنش صحیح نسبت به آنها، برای ایجاد مبادله مطلوب. به عبارت ساده تر بازاریابی دارای سه وجه عمده می باشد که عبارتنداز: شناسایی، شناساندن، تلاش برای ایجاد رضایت.در دنیایی که مصرف کننده خسته از تبلیغات رسانه ای شده و ذهن مشتری همچنان در حال پیدا کردن راهی برای حذف این تبلیغات از زندگی روزمره خود است بازاریابی احساسی، پا به عرصه گذاشته و زمینه ساز دنیای جدیدی در بازاریابی شده است. در این بازاریابی، شرکت ها محصول را جزئی از زندگی مصرف کننده دانسته و دیگر صرفاً به فکر افزایش فروش نیستند. بازاریابی حسی اثر عمیق تری نسبت به بازاریابی میدانی یا سنتی بر مصرف کننده می گذارد و در نتیجه دوامش بیشتر است. این شیوه ازبازاریابی که از جدیدترین و مهمترین روش های بازاریابی در دنیاست با هدف ایجاد روابط عاطفی بین شرکت و مصرف کننده انجام شده و به مطالعه چگونگی تحریک احساسات در افراد و تهییج آنان برای خرید یک کالا یا خدمت خاص می پردازد. چرا که مطالعات اخیر نشان می دهد چگونه انتخاب ها و تصمیمات خرید، نتیجه تجزیه و تحلیل های دقیق جنبه های عقلانی و احساسی است. شرایط احساسی، همه مراحل تصمیم گیری در فرآیند خرید را تحت تأثیر قرار داده و احساسات نقشی کلیدی در هر نوع تصمیم تجاری دارد.گفتنی است که بازاريابي در شرايطي وارد عصر جديدی مي شود كه ايده ها و مفاهيمِ آزموده شده در حال بازبيني هستند.

بازارهای انبوه سنتي به آرامي در حال محو شدن هستند و جای خود را به بازارهای چندپاره با بخش های بسيار زياد مي دهند كه در آن ها فردی سازی و محصولات سفارشي نقش كليدی راايفا مي كنند. يکی ازپيامد های حاصله اين است كه حاكميت نگرش بازاريابي انبوه كه زماني موفقيت و سودآوری شركت ها در بازارهای سنتي را تضمين مي كرد، در جذب مشتريان مورد ترديد قرار گرفته و بيش از پيش زير سوال رفته است. بازاريابي حسي از بازاريابي انبوه و رابطه مند كاملاً متمايز است چرا كه خاستگاه آن حواس پنج گانۀ انسان است، كانون بازاريابي حسي هر دو نيم كرۀ چپ و راست مغز انسان است جايي كه روحيات ذهني، فرايندها و واكنش های روان شناختي روی مي دهند و در نتيجه منجر به تجربۀ حسي فرد مي شوند؛ چارچوب بازاريابي حسي بر اين فرض مبتني است كه شركت مي بايست با بهره گيری از حواس پنج گانۀ انسان به سطحي عميق تر از دست يافته های بازاريابي انبوه و رابطه ای دست يابد؛ اين موضوع با جذب مشتری در بازاريابي انبوه و حفظ مشتری در بازاريابي رابطه مند متفاوت است. بر اين اساس رفتار با مشتری و رسيدگي به وی مي بايست بر اساس منطق و خردورزی به همراه احساسات و ارزش ها باشد تا به خلق برندآگاهي و ايجاد يک تصوير ذهني پايدار از برند منجر شود. اين تصوير ذهني نتيجۀ تجارب حسيِ فرد از برند است. بنابراين حواس انسان، كه نه در بازاريابي انبوه و نه در بازاريابي رابطه مند مورد توجه واقع شده، در كانون مقوله ای است كه آن را »بازاريابي حسي« مي ناميم .

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:71صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0