<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  اتوماسیون اداری</span>
تاریخ انتشار:
9 نوامبر 2021
دسته بندی:

 اتوماسیون: مردی که اولین بار در سال 1947 این کلمه را معروف ساخت، دلمار هاردر رئیس کمپانی اتومبیل­سازی فورد بود. نظر هاردر آن نبود که این کلمه را شهرت جهانی بدهد و منظور وی توضیح اختراع و پیشرفت تازه­ای بود که در کارخانه فورد حاصل شده و برای انتقال ادوات اتومبیل از قسمتی به قسمت دیگر کارخانه از وسیله­ای که به نام «منتقل کننده» نامیده می­شد، استفاده می­کردند.اگر در گذشته، اتوماسیون به دستگاه­های منتقل کننده­ی کارخانه اتومبیل­سازی فورد اطلاق می­شد اما اینک به غول­های عظیمی اطلاق می­شود که اصلاً به کارگر احتیاج ندارند و خودبخود و تحت کنترل یک دستگاه خودکار مغناطیسی دیگر یک قسمت مهم از هواپیما می­سارد. ماشین­آلاتی اختراع شده است که خود به خود انواع و اقسام کالا از اجناس یدکی تا اتومبیل­های باری را که در کنار اسکله ریخته باشد جدا و جور می­کند و در محفظه­های معینی می­گذارد. دستگاه­های الکتریکی جدیدی تهیه شده است که با ترازوهای بسیار دقیق خود مخلوط­های سیمان و صنایع غذایی را با دقت بسیار زیاد تهیه می­کند و ماشین­های جدید حساب الکترونیک عملیاتی انجام می­دهند که گاه عقل از فهم آن قاصر است.

تمام این ماشین­آلات خرد و کوچک را اتوماسیون می­نامند و شاید به همین جهت هنوز تعریف جامعی براب اتوماسیون ارائه نشده است. بعضی­ها اتوماسیون را چنین تعریف می­کنند:«ماشینی که به وسیله­ی وسائل غیرانسانی کنترل می­شود.»به عبارت دیگر ماشینی که به وسیله ماشین دیگر کنترل می­گردد. بعضی دیگر می­گویند که اتوماسیون فقط به سیستمی گفته می­شود که به موجب آن اطلاعات لازم دائماً به وسیله ماشین­آلات در اختیار ماشین مورد نظر گذاشته می­شود تا بتواند به کار خود ادامه دهد.به هر حال بحث و تفسیر درباره کلمه اتوماسیون بحدی توجه دانشمندان و علاقمندان را به خود جلب کرده است گه کنفرانس­های گوناگونی برای این منظور تشکیل شده و می­شود و در تمام این کنفرانس­ها مساله تعریف اتوماسیون به صورت یک مساله حاد جلوه­­گرمی­شود.نظریات در مورد اتوماسیون متفاوت است. گروهی از مردم چنین تصور می­کنند که اتوماسیون بهشت را از آسمان به زمین خواهد آورد وضعی فراهم خواد کرد که همه مردم بتوانند همان طور که همیشه در انتظارش بودند زندگی کنند. اما گروه دیگر درست نظر عکس را دارند. این گروه عقیده دارند که اتوماسیون موجب بیکاری وسیعی خواهد شد و نباید اجازه داد که اتوماسیون توسعه زیادی پیدا کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 13صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0