<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری آموزش مادران و کاهش اضطراب کودکان</span>
تاریخ انتشار:
28 سپتامبر 2021
دسته بندی:

تعریف اضطراب:اضطراب حالتی است که با احساس وحشت مشخص می­شود و با علایم جسمی که بیانگر افزایش فعالیت دستگاه اعصاب خودکار می­باشند (مثل تپش قلب و تعریق) همراه است. اضطراب بر عملکرد شناختی اثر گذاشته و موجب تحریف­های ادراکی می­شود. وجه افتراق اضطراب از ترس، این است که ترس، پاسخ متناسبی به یک تهدید شناخته شده است، در صورتی که اضطراب پاسخی مبهم می­باشد.اضطراب نوعی احساس ترس و ناراحتی بی­دلیل است و نشانه بسیاری از اختلالات روانی شناختی محسوب     می شود. فروید معتقد بود که اضطراب می­تواند ماهیت سازشی داشته باشد و آن در صورتی است که ناراحتی همراه با آن فرد را به سوی راههای جدید و مبارزه انگیز سوق دهد. اگر شخص از این حیث با شکست مواجه شود نتیجه آن اختلال و اضطراب مرضی است بنا به تعریف ،اضطراب یک احساس منتشر و بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم با دلواپسی است که با یک یا چند احساس جسمی همراه می­گردد مثل احساس خالی شدن سردل، تنگی نفس، تپش قلب، تعریق، سردرد و میل ناگهانی و جبری برای دفع ادرار، بی­قراری و میل به حرکت نیز از علائم شایع است. اضطراب یک علامت هشدار دهنده است که خبر از خطری قریب­الوقوع می­دهد و شخص را برای مقابله با تهدید آماده می­سازد.

طبق گفته کاپلان و سادوک (2009) اضطراب حالت بیمارگونه مشخص با احساس بیم و نگرانی همراه با نشانه­های جسمی حاکی از وجود دستگاه عصبی سمپاتیک بیش­فعال است و از ترس که علت شناخته شده دارد تفکیک می­شود، و بارلو (2003) اضطراب را نوعی هیجان یا حالت خلقی که مشخصه آن عاطفه منفی، برای مثال، تنش و ناآرامی و بیمناکی و نگرانی است تعریف می­کند. اختلالات اضطرابی شایع ترین گروه اختلالات روانپزشکی را تشکیل می دهند. یک نفر از هر چهار نفر واجد معیارهای تشخیصی حداقل یکی از اختلالات اضطرابی بوده و میزان شیوع این بیماری ها در یک دوره 12 ماهه حدود 17 درصد است. (سادوک و سادوک ، 2003).با توجه به اینکه اضطراب در اغلب نظریه­های شخصیت آسیب­شناسی روانی و روان­درمانی یک مفهوم زیربنایی است. اما یک تعریف واضح و مورد قبول همگان ندارد. که اضطراب را گاهی پاسخ، گاهی محرک، گاهی یک متغیر مداخله­گر و گاه حالت هیجانی یا سائق، یک صفت یا یک علامت بالینی در یک برانگیختگی بیش از حد تعریف کرده­اند. در دیدگاه روان­تحلیلی علت اختلالات اضطرابی به تعارضات درونی و تکانه­های ناخودآگاه نسبت داده می­شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  83 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0