<span itemprop="name">ادبیات ومبانی نظری تحلیل محتوا</span>
تاریخ انتشار:
6 آوریل 2021
دسته بندی:

تحلیل محتوا مجموعه ای از فنون تحلیل ارتباطات است. تحلیل محتوا یک وسیله نیست بلکه گستره ای ابزار یا به طور مشخص تر یک ابزار است ولی از نظر شکل بسیار مختلف و قابل انطباق در میدان کاربردی وسیع ارتباطات است (شریعتمداری،1376).تحلیل محتوا یک روش پژوهشی منظم برای توصیف عینی و کمی محتوای کتب و متون برنامه درسی و ستون برنامه درسی و یا مقایسه پیام ها و ساختار محتوا با اهداف برنامه درسی و در تعریفی دیگر، تحلیل محتوای کمی آزمون نظامند (سیستماتیک) تکرار پذیر نمادهای ارتباطی است که طی آن ارزش های عددی براساس قوانین متغییر اندازه گیری، به متن نسبت داده می شود و سپس با استفاده از روش های آماری،  روابط بین آن ارزش ها تحلیل می شود (یار محمدیان،1377).

 تاریخچه تحلیل محتوا: تحلیل محتوا بعد از جنگ جهانی دوم بر اساس روان شناختی تبلیغاتی وضع و به تدریج رواج پیدا کرد. هنگام جنگ بسیاری از پیام ها و گفتارها مورد سنجش و ارزشیابی و نهایتا مورد تحلیل قرار می گرفتند. از آن پس این روش در سطح جهان گسترش یافته و روز به روز بر وسعت و اهمیت آن افزوده گردید و چنین به نظر می رسد که در آینده نیز دستخوش تحولاتی گردد. بنابراین تحلیل محتوا در ابتدا فقط شامل ارزشیابی پیام ها و گفتار ها بوده و با گذشت زمان این مسائل پیچده تر شده و با پیشرفت علم وتکنولوژی علاوه برارزیابی، کارهای دیگری نیز روی محتوای پیام ها و گفتارها صورت می گرفت که لازمه این امر توجه به متن اصلی پیام و تحلیل جزء به جزء آن بود (حسنی،1385).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0