<span itemprop="name">آشنایی با مفهوم لنگرهای مسير شغلی</span>

آشنایی با مفهوم لنگرهای مسير شغلی: يک شغل به تکامل زنجيره‌اي از تجربيات کاري شخص در طول زمان تعريف مي‌شود (سوتاري و تکا، 2004، ص835). مارشال و بونر، تلفيق مي‌شود. مسير شغلي مجموعه‌اي از مشاغل است که يک شخص در طي مسير زندگي‌اش در پيش مي‌گيرد و شامل آموزش افراد در نقشهاي کاري، اهداف و اميدها، آرزوها، احساسات و يادگيري مطابق با اين نقشها مي‌باشد (رونق، 1387). در واقع مسير شغلي، شغل‌هايي است كه فرد در طول زندگي داشته است و انتخاب شغل‌ها متأثر از نگرش، ارزشها و ادراكات فرد است.

والتون(1388) معتقد است:يک مفهوم وسيع‌تر مسير شغلي اين است که آن را نگرشها و رفتارهاي متوالي و مرتبط با فعاليتها و تجربيات کاري بدانيم که هر فرد در زندگي خود آن را کسب مي‌کند. هر فردي به خاطر کاري که انجام مي‌دهد به طور خودکار، يک مسير پيشرفت شغلي دارد، اما شايسته است که هر فردي، خودش آن را به طريقي تفسير کند که برايش معني‌دار و ارزشمند است. يک چنين تفسيري ضرورتاً مربوط به گذشته و شرح‌‌حال‌گونه خواهد بود. اين تعريف هدف خود را از طريق گذشته‌نگري و تعمق درباره‌ي جايگاه شايسته افراد و نيز نحوه پيشرفت آنها دنبال مي‌کند. البته ممکن است بعضي از افراد با چنين مفهوم گسترده‌اي موافق نباشند و قبول نکنند که مجموعه فعاليتها و تجربيات مرتبط با کار براي مسير شغلي آنها ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری لنگرهای مسير شغلی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  86 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0