<span itemprop="name">پروتکل آموزش معنا درمانی فرانكل</span>

آموزش معنا درمانی: این نظریه توسط فرانکل (1959)تهیه و تدوین شده است . فرانکل در (تعریف معنا درمانی) می گوید : معنادرمانی عبارت است از کمک به مراجع برای یافتن معنا در زندگی. او در کار مشاوره با مراجعان سعی می کند که مراجع را به سوی هدفی خاص هدایت کند، که معنایی در زندگی پیدا کند. معنا درمانی برای دغدغه های وجودی روی افزایش آگاهی وجودی و کمک به مراجعان برای پیدا کردن معنا در درون متن روابط انسانی تمرکز می کند.  آموزش به مراجعان برای افزایش مسئولیت  پذیری برای معنا، کمک به مراجع برای گوش دادن و ندای وجدان ، سؤال از مراجعان در باره معنا ، افزایش افق دید در باره منشاء معنا، ایجاد معنا بوسیله سؤالات سقراطی ، کاربرد لوگودرام، معنا های  پیشنهادی، تعبیر رویاها، قصد متناقض و عدم توجه از واژگان اصلی معنی درمانی بشمار می روند( بهفر.،1384 )

مشخصات

معنا درماني ، روش درماني است كه در آن بيمار در جهتي راهنمايي مي شود كه معناي زندگي خود را بيابد (فرانكل.،1967). فرانکل جهت معنا درمانی و مشاوره با مراجعان سعی می كرد که مراجع را به سوی هدفی خاص هدایت کند، که معنایی در زندگی پیدا کند. نظریه معنی درمانی فرانکل بر مفاهمی چون معنا خواهی، ناکامی  وجود، نوروز اندیشه زاد، تکاپوی اندیشه ای، زندگی پوچ، معنای عشق و معنای رنج در جریان درمان توجه دارد و از روش های مشاوره ای قبول مسئولیت، تحقق نفس، زندگی گذران استفاده می کند و این رویکرد  دیدگاه مثبت به ماهیت انسان دارد و به رابطه گرم و صمیمی توجه دارد. آموزش معنا درماني فنون و برنامه هاي است که طی 12 جلسه 90 دقیقه ای توسط درمانگر براي افراد برگزار می گردد.

تعداد صفحات:  18صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0