<span itemprop="name">پرسشنامه انزوای اجتماعی چلپی و امیرکافی</span>

انزوای اجتماعی: به نظر می رسد در نظر گرفتن فرد به عنوان موجودی منزوی، نگاهی یک سویه و مکانیکی به فرد است.داشتن چنین دیدگاهی در مورد فرد او را به گونه ابزار مکانیکی محض معرفی می کند که کاملا مجزا از دیگر ابزار ها است.فرد، موجودی در انزوای کامل خویش است و به طور فی نفسه در خودش کامل است و جدای از دیگری وجود دارد(محمدی جو، 1392)، انزوای اجتماعی یکی از آسیب های اجتماعی است که طبق نظریات روانشناسان و جامعه شناسان، ممکن است بر اثر عوامل مختلف فرهنگی و اجتماعی ایجاد گردد. انزوا و گوشه‌گيري جوانان و نوجوانان، عارضه‌اي است که متأسفانه در سال‌هاي اخير شيوع يافته و اين در حالي است که بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد از هر 100 نفر جوان و نوجوان 7 نفر به اين عارضه مبتلا هستند.

در اين عارضه جوان و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محيط خارج دوري مي‌کنند که به ‌تدريج با كاهش علايق ذهني و عاطفي، از داشتن دوستان صميمي و نزديک محروم مي‌شوند و از حضور در فعاليت‌هاي جمعي سر باز مي‌زنند، اوقات خود را به تنهايي سپري مي‌کنند و گوشه‌گيري از اجتماع را در پيش مي‌گيرند. انزوا به معنای تنها بودن و بیرون از جامعه بودن است.در اینجا مساله این نیست که آیا افراد مستقل ممکن است از زندگی عمومی کناره گیری کنند تا صرفا به تعقیب منافع و اهداف خصوصی شان بپردازند، بلکه اساسا این سوال مطرح است آیا چنین افرادی قادر به حفظ هم زندگی عمومی و زیستن در جامعه و در میان دیگران هستند ؟ (جلالی، 1391).

مشخصات

پرسشنامه انزوای اجتماعی: پرسشنامه انزوای اجتماعی توسط چلپی و امیرکافی (1383) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 19 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه ابعاد نوع حمایت در شبکه روابط اجتماعی(حمایت فکری، حمایت عاطفی، حمایت عالی، حمایت خدماتی) و دامنه شبکه روابط اجتماعی(اندازه شبکه و نوع ارتباط) را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط محمدی جو(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 19گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0