<span itemprop="name">پرسشنامه اخلاق حرفه ای در روزنامه نگاری</span>

اخلاق حرفه ای در روزنامه نگاری: علم اخلاق، شاخه اي از فلسفه است كه خطوط راهنما را براي درستي يا نادرستي اعمال ترسيم مي‌كند. كلمه اخلاق از كلمه يوناني «Ethos» به‌معناي شخصيت گرفته شده است. اصول اخلاقي، از كلمه لاتين «Moralis» به‌معناي رسم و منش و شيوه مي‌آيد. هر دو كلمه به معناي رسم هستند، يعني شيوه‌هاي بنيادين رفتار كه نه تنها مرسوم، بلكه درست هم هستند. از لحاظ لغوي، اخلاق گاه به معناي عام به كار مي‌رود و منظور از آن همه ويژگي‌هاي دروني انسان اعم از خوب يا بد مي‌باشد اما در اكثر موارد، اخلاق به معناي خاص« رفتار و خصوصيات معنوي مثبت» استعمال مي‌شود؛ از اين رو رفتار اخلاقي نيز رفتاري است كه مطابق با ارزش‌هاي والاي انساني باشد (کوهی، 1394).

اخلاق حرفه‌ای به مسائل و پرسش‌های اخلاقی و اصول و ارزش‌های اخلاقی یک نظام حرفه‌ای می‌پردازد و ناظر بر افعال ارادی حرفه‌ای‌ها در حیطه فعالیت‌های حرفه‌ای خودشان است (فراست‌خواه، 1385).«بحث در مورد رواج سطح حرفه‌اي بالا و اخلاق در روزنامه­ ها، از نوعي دل مشغولي فلسفه­ پردازان اخلاقي آماتور كه به تساهل داوطلبانه گرايش دارند يا حتي روزنامه‌ نگاران احساساتي نيست. اين، پديده­اي به شدت عملگرايانه است كه با تعامل با مشتري، بهبود سطح توليد و سود، ارتباط ساختارمند دارد. اخلاق در ارتباطات از مدت‌ها قبل مورد نگراني خاص افكار عمومي‌ و موضوع بحث منتقدان بوده است. برخي از منتقدان اين سؤال را مطرح مي‌كنند كه چگونه رسانه‌هايي كه در يك محيط پر رقابت و براي سودآوري بيشتر تلاش مي‌كنند، مي‌توانند در عين حال مسائل اخلاقي را هم رعايت كنند. اليته بسياري با اين مسئله موافق نيستند و رعايت مسائل اخلاقي از جانب رسانه‌ها را غير ممكن نمي‌دانند(مختاباد، 1391).

مشخصات

پرسشنامه اخلاق حرفه ای در روزنامه نگاری: پرسشنامه اخلاق حرفه ای در روزنامه نگاری توسط مختاباد (1391) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 60 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط مختاباد (1391) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 60گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0