کانون‌های دانشجویی جایی برای رشد و بالندگی دانشجو

کانون‌های دانشجویی جایی برای رشد و بالندگی دانشجو

غفاری گفت: کانون‌های دانشجویی شرایط رشد و بالندگی دانشجویان را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی رویش که امروز در ساختمان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: کانون‌های دانشجویی به عنوان مجموعه عظیم و گسترده‌ای در بخش‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در دانشگاه‌ها فعالیت دارند. برگزاری چنین جشنواره‌هایی امکان تقدیر از برگزیدگان این کانون‌ها را فراهم می‌کند؛ اگر بخواهید درباره سرمایه آفرینی در دانشگاه‌ها صحبت کنیم قطعا کانون‌های دانشجویی حرف اول را می‌زنند.
او افزود: ۳۲۰۰ کانون دانشجویی در دانشگاه‌های کل کشور وجود دارد که یک هزار و ۲۸۱ مرکز از این کانون‌ها در جشنواره ملی رویش حضور پیدا کرده‌اند؛ بخش‌هایی که به نام کانون ثبت شده است این امکان را فراهم کردیم تا به صورت فردی و گروهی در این بخش حضور داشته باشند و سرانجام بعد از انجام داوری، آثار برگزیده انتخاب شدند.
غفاری گفت: اگر به جانبخشی و زندگی دانشجویی ارزشی قائل باشیم بدون شک یکی از مجموعه‌هایی که شرایط رشد و بالندگی دانشجویان را فراهم می‌کند کانون‌های دانشجویی است. زمانی که حوزه تحصیلی دوران دانشجویی را مطرح می‌کنیم در ذهن، پژوهش تعریف شده است، اما فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی اقدامات مهمی هستند که دانشجویان از روی علاقه اقدام به فعالیت می‌کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: کانون‌ها زندگی در دانشگاه را نشان می‌دهند؛ این نهاد‌ها می‌توانند منبعی برای هویت آفرینی و ساخت سرمایه‌های انسانی برای خود فرد و دانشگاه باشند. تجربه ثابت کرده است که در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و … دانشجویان فعال‌تر هستند.
او در پایان گفت: ورود در حوزه فعالیت‌های دانشجویی ما را از انزوا خارج می‌کند؛ دانشجویان با حضور در چنین فعالیت‌هایی از بسیاری از اختلالات اجتماعی به دور می‌مانند؛ همچنین حضور در این کانون‌ها سرزندگی و نشاط ایجاد می‌کند که می‌تواند خود فرد و محیط دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

کانون دانشجویی محیطی برای تجربه اندوزی

در ادامه مراسم عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم گفت: زمانی که از نهادی به نام دانشگاه صحبت می‌کنیم جایی برای آموزش و پژوهش در ذهن ایجاد می‌شود اما بخش‌های دیگری هم وجود دارند از جمله آن‌ها می‌توان به کانون‌های دانشجویی اشاره کرد.

او گفت: حدود ۲۰ سال از شروع به کار اولین کانون دانشجویی زمان می‌گذرد و به محیط خوبی برای تجربه اندوزی و ورود به اجتماع تبدیل شده است.

باقری بیان کرد: باید به نقاط برجسته کانون‌ها بیشتر بپردازیم و اختلالات موجود در این حوزه را رفع کنیم. با توجه به در نظر گرفتن عمر ۲۰ ساله کانون‌ها بدون شک امروز تعداد زیادی از فعالان آن‌ها به جایگاه‌های مناسبی در کشور دست پیدا کرده‌اند.

قائم مقام وزیر علوم تصریح کرد: کانون‌ها یکی از بخش‌های همراه جامعه در پیشگیری و کنترل مشکلات اجتماعی هستند و بستر مهمی برای انواع فعالیت‌های دانشجویی تبدیل شده‌‌اند. اغلب آنها بسیار خودجوش و با توجه به نیاز‌های جامعه به وجود آمده‌اند.

باقری گفت: یکی از مطالباتی که جامعه از دانشگاه‌ها توقع دارد پاسخگویی در مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره است؛ کانون‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

10 شهریور 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0