همایش بین المللی تغییر اقلیم، پیامدها،سازگاری و تعدیل

همایش بین المللی تغییر اقلیم، پیامدها،سازگاری و تعدیل

در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ توسط دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی با همکاری قطب علمی تحلیل فضایی مخاطرات محیطی و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: محیط زیست (عمومی)
برگزار کننده: دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی با همکاری قطب علمی تحلیل فضایی مخاطرات محیطی
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: تهران

همایش بین المللی تغییر اقلیم، پیامدها،سازگاری و تعدیل

محورهای تخصصی کنفرانس:
1. تغییر اقلیم، مخاطرات محیطی و امنیت انسانی
2. تغییر اقلیم و سیاستگذاری‌های کلان ملی
3. تغییر اقلیم، مردم، سمن‌ها و اجتماعات محلی
4. تغییر اقلیم و تاب‌آوری کلانشهرها
5. تغییر اقلیم، امنیت آبی و مناسبات هیدروپولیتیکی

محور اول: به نقش تغییر اقلیم در معضل های اصلی جامعه یعنی مخاطرات ناشی از تغییر اقلیم مانند خشکسالی، سیلاب ها، حرکات دامنه ای، فرونشست زمین، بالاآمدن آب دریاها، ذوب شدن یخ های قطبی و غیره می پردازد.
محور دوم: به نقش مدیریت جامعه و تمام راهبردها و اصول و  قوانینی که برای مدیریت کشور تعریف و تصویب می کند می پردازد. برای اینکه تمام سیاست ها و تصمیمات دولت و مدیران است که کشور را هدایت می کند و سعی می شود که با بحث و تبادل نظر در  این سمینار این وظایف مدیران در مسیر منطقی تعدیل تغییر اقلیم هدایت شود.
محور سوم: به ایجاد آگاهی در جامعه و روش های منطقی آن می پردازد و سعی می شود که از طریق متخصصین و صاحب نظران الگوهای موثر و مناسبی برای بالابردن آگاهی و مشارکت مردم در سازگاری با شرایط تغییر اقلیم ارایه شود.
محور چهارم: به مشکلات ومخاطرات کلان شهر ها مانند آلودگی هوا، آب و خاک و جزیره گرمایی و تخریب محیط می پردازد. شهر ها به عنوان مهد تمدن و جایگاه قسمت اعظم جمعیت اهمیت بسیار بالایی در زندگی انسان دارند و تخریب آنها سبب نابودی تمدن انسانی می شود.
محور پنجم:  به مهمترین و حیاتی ترین مساله ایران و منطقه یعنی بحران آب می پردازد. به نظر خیلی ها جنگ آینده بویژه در خاورمیانه جنگ آب است. در نتیجه همه کشور ها باید از هم اکنون راه چاره منطقی پیدا و اجرا کنند.

منبع:سایت سیویلیکا

26 فروردین 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0