هزینه آزمون TOEFL و GRE مشخص شد

هزینه آزمون TOEFL و GRE مشخص شد

سازمان سنجش آموزش کشور هزینه آزمون‌های بین المللی TOEFL و GRE را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان سنجش آموزش کشور هزینه آزمون‌های بین المللی TOEFL  وGRE را اعلام کرد.

امکان ثبت نام مرحله جدید آزمون زبان بین المللی TOEFL به مبلغ ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان فراهم شد.

داوطلبان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، ۲۲ بهمن به سایت ets.sanjesh.org مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم (اعلام تاریخ آزمون و مرکز درخواستی و سایر اطلاعات لازم)، ثبت نام در آزمون توسط نماینده سازمان انجام خواهد شد.

امکان ثبت نام مرحله جدید آزمون زبان بین المللی GRE به مبلغ ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان فراهم شد.

داوطلبان می‌توانند از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه، ۲۷ بهمن به سایت ets.sanjesh.org مراجعه کرده و فرم (اعلام تاریخ آزمون و مرکز درخواستی و سایر اطلاعات لازم) را تکمیل کنند. ثبت نام در آزمون توسط نماینده سازمان سنجش انجام خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه این آزمون‌ها از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی با کارشناسان سازمان سنجش مطرح کنند.

آزمون تافل چیست؟

تافل (TOEFL) که برگرفته از سرواژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی است، آزمونی است که میزان توانایی افراد را در زمینهٔ برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی می‌سنجد. این آزمون توسط مؤسسه ای‌تی‌اس (ETS) در دو نوع کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود و در بیش از نه هزار دانشگاه و مؤسسه از بیش از یکصدو سی کشور جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. تافل اولین بار در سال ۱۹۶۴ برگزار شد و پس از آن تا کنون نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند. مدرک تافل تنها دو سال اعتبار دارد.

آزمون جی. آر. ای چیست؟

GRE مخفف Graduate Record Examinations است. در حقیقت این آزمون یک فیلتر ورود به تحصیلات تکمیلی است و در بسیاری از دانشگاه‌ها به خصوص آمریکا و کانادا، یکی از معیار‌های اصلی سنجش و انتخاب دانشجو‌ها همین آزمون GRE است. در واقع اکثر دانشگاه‌های کشور‌های آمریکا و کانادا نمره این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکتری و پست داک) ملاک قرار می‌دهند.

منبع: سایت خبرنگاران جوان

26 بهمن 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0