نقش پُررنگ دانشگاهیان در رونق تولیدات داخلی

نقش پُررنگ دانشگاهیان در رونق تولیدات داخلی

رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات آموزشات عالی غیر دولتی گفت: جامعه علمی و دانشگاهی نقشی پررنگ در فرهنگ استفاده از کالای داخلی و رونق تولید کشور دارد.

علی آهون منش رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات آموزشات عالی غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشگاهیان نقش عمده‌ای در استفاده جامعه از کالا‌های تولید داخل را می‌تواند ایفا کند به طوری که ما باید خانواده‌ها را تشویق به استفاده از کالا‌های داخلی جهت افزایش رونق تولید بکنیم و دانشجویان و استادان دانشگاه نقش پررنگی در فرهنگ‌سازی افراد در زمینه استفاده از اجناس تولید داخل دارند.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در راستای خرید کالای داخلی باعث رونق تولید و اشتغال جوانان در بخش‌های مختلف صنعت می‌شود و بسیاری از مسائل اقتصادی و حتی اجتماعی با رونق گرفتن تولید برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه غیر انتفاعی با توجه به شرایط فعلی و اعمال تحریم‌ها رونق تولید یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات و مسائل احتمالی کشور است، زیرا من معتقدم که اگر در هر کشوری تولیداتش رونق پیدا کند بسیاری از مشکلات جوانان مانند اشتغال حل می‌شود و رونق تولید وابستگی کشور را به بیگانگان از بین می‌برد.

آهون منش افزود: دانشگاهیان با انجام تحقیقات علمی در حوزه‌های مختلف می‌نتوانند نتایج به دست آمده را در اختیار صاحبان صنایع و تولیدکنندگان داخلی بگذارند تا آن‌ها کالا‌هایی خوب و با کیفیت بالا و همچنین مد نظر مردم تولید کنند که این کار باعث چرخش اقتصاد کشور و رونق تولیدات داخل می‌شود.

وی بیان کرد: جامعه علمی می‌تواند این فرهنگ سازی را درمیان افراد جامعه انجام دهد که مردم از خرید کالا‌های خارجی که مشابه آن‌ها در داخل تولید می‌شود به طور جدی پرهیز کنند و من معتقدم که این کار سبب رونق گرفتن تولیدات کشورمان در حوزه‌های مختلف و رفع معضل بیکاری می‌شود.

رئیس دانشگاه غیر انتفاعی گفت: جامعه دانشگاهی باید علم خود را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا کالای باکیفیت خوب به بازار داخل عرضه کنند و این کار باعث رونق تولید در کشور می‌شود.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

14 اسفند 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0