مصنوعات چیست ؟

مدلسازان می توانند انواع Artifact ها را برای انتقال جزئیات بیشتر در مورد نحوه ی انجام فرایند (غالباً برای نمایش ورودی و خروجی فعالیت ها) ایجاد كنند؛ با این وجود ساختار ابتدایی فرایند در نمودار تغییری نخواهد کرد. Artifact  ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

Data Objects(شیئ داده ها) :برای نمایش چگونگی درخواست شدن یا تولید شدن داده ها و اطلاعات توسط فعالیت ها بکار می رود و با Association به فعالیت ها پیوند داده می شود. در واقع نشان دهنده این است که چگونه داده ها، اطلاعات و اسناد در فرایند استفاده می شود.برای تعریف ورودی ها و خروجی های Activity ها استفاده می شود و می توانند وضعیت ارسال و دریافت آنها را مشخص کنند.

Group:گروه بندی می تواند برای اهداف تجزیه و تحلیل و یا مستند سازی مورد استفاده قرار گیرد و برای دسته بندی کردن اجزای فرایند یا بخش های عمده یک دیاگرام استفاده می شود، علی رغم این که تأثیری بر توالی جریان فرایند نخواهد داشت و به آن چیزی اضافه یا از آن کم نمی کند.

Annotation (حاشیه نویسی):مکانیزمی است که از آن بمنظور تأمین اطلاعات متنی اضافی برای خواننده ی دیاگرام استفاده می شود.

منبع

باحور ،ناصر (1369)،بررسی تاثیر مدل سازی هدف گرای فرایندهای سازمانی با رویکرد تقسیم و غلبه در آموزش پرورش ،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی نراق

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0