دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور داریم

دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور داریم

منصور غلامی وزیر علوم در بیست و هفتمین جشنواره تجلیل از دانشجویان نمونه کشور که بعدازظهر امروز (دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از استادان و دانشجویان نمونه کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری هرساله این جشنواره نشانه توجه وزارت علوم و بهداشت به جامعه دانشگاهی است، اظهار کرد: دانشجویان کشور تلاشگر و دارای استعداد‌های برجسته هستند و دستاورد‌های دانشگاهی مصداقی بارز برای این امر محسوب می‌شوند.

وی افزود: وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار استادان، محرکی قوی برای پیگیری تحقیق و پژوهش‌ها در کشور است و این دانشجویان علاوه بر طی مراحل درسی خود، در تولید علم هم موثر هستند.

دانش‌آموختگان بیش از پیش به کارآفرینی توجه می‌کنند

وزیر علوم ادامه داد: علی رغم وجود برخی از مشکلات، امروزه دانش‌آموختگان بیش از پیش به کارآفرینی و به کارگیری فناوری‌ها توجه می‌کنند و این امر سبب بروز تحولات بزرگی در آینده کشور خواهد شد.

غلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشجویان بیشتری در پژوهشکده‌ها حضور داشته باشند، به میزان جذب اعضای هیئت علمی در هر سال اشاره کرد و اظهار کرد: هرساله حدود سه هزار نفر هیئت علمی در دانشگاه‌ها جذب می‌شوند و این در حالی است که میزان تقاضا بسیار بیشتر از ظرفیت جذب است به طوری که امسال حدود ۱۰ هزار نفر متقاضی وجود داشت و تنها برای یک سوم این افراد ظرفیت بود.

وزیر علوم با اشاره به مهاجرت برخی از دانشجویان نخبه کشور گفت: دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور وجود دارد و آینده از آن جوانان است البته امیدواریم بتوانیم شرایط مناسب را بیش از پیش برای دانشجویان در کشور فراهم کنیم.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

7 اسفند 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0