دانشگاه فقط کارشناس تولید می‌کند

طهرانچی در نخستین جشنواره انرژی و مواد:

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه بستر اشتغال زایی نیست، زیرا دانشگاه فقط کارشناس تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار   باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین جشنواره انرژی و مواد که صبح امروز در دانشگاه آزاد برگزار شد اظهار کرد: مفهوم علم و تکنولوژی به کشور ناقص وارد شده است و این امر موجب شده نگاه جامعی به فناوری در کشور نداشته باشیم.

طهرانچی با بیان اینکه به دانشگاه به عنوان صنعت نگاه می‌کنیم که افرادی در کنار هم به تولید علم می‌پردازند، گفت: امروزه دانشجویان از علم و کارآمدی آن در کشور نگران هستند و دانشگاه را به نداشتن دغدغه اشتغال برای دانشجویان متهم می‌کنند.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه  دانشگاه بستر اشتغال زایی نیست چرا که دانشگاه فقط کارشناس تولید می‌کند، افزود: عمر دانشجو سرمایه‌ای بزرگ و برای ما بسیار مهم بوده چرا که  دانشجو چراغی برای آینده است.

کلیشه‌ای وارد آموزش عالی می‌شویم

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه اگر برای آینده کشور نگرانیم باید مفهوم آموزش و پژوهش را در کشور تغییر دهیم، تصریح کرد: امروزه ما کلیشه‌ای وارد آموزش عالی می‌شویم در این راستا لازم است حکمرانی جدیدی در زمینه آموزش و پژوهش و معنایابی فناوری داشته باشیم.

طهرانچی در ادامه درباره اقتصاد نوآورانه  گفت: اقتصاد نوآورانه اقتصادی است که بتواند از اندیشه منبع تجارت و اشتغال ایجاد کند، مفهوم نوآوری و فناوری در کشور نادرست شناخته شده است، دانشگاه باید موجود زنده برای کشور باشد و آینده جوانان را  تامین کند؛ دانشگاه آزاد یک محیط تولید علم و داد و ستد در علم محسوب می‌شود، اما باید در زمینه نوآوری دانشگاه ایده را به محصول و ثروت تبدیل کنیم؛ همچنین اداره حوزه انرژی و مواد به واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد واگذار شده است که باید برنامه‌هایی جدیدی پیش روی دانشگاه باشد.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

13 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook,ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0