تعریف تاب آوري چیست؟

انسانها در برابر شرايط نامساعد، خطرها و ناملايمات معمولاً احساس بي پناهي مي كنند و در بسياري مواقع نيز سعي می کنند كه در برابر خطرها و موقعيت ناگوار تحمل نمايند و نتايج غير منتظره اي به دست مي آورند. توانايي اجراي اين «جادوي رايج» اغلب در حوزه علوم اجتماعي به عنوان انعطاف پذيري يا «تاب آوري» نام دارد. تاب آوري در علوم اجتماعي به عنوان «فرايند كش كساني و واكنش در مقابل ناملايمات» فرض مي شود.

انسانها در برابر شرایط نامساعد، خطرها و ناملایمات معمولاً احساس بي­پناهي مي­كنند و در بسیاري مواقع نیز سعي می کنند كه در برابر خطرها و موقعیت ناگوار تحمل نمایند و نتایج غیر منتظره اي به دست مي آورند. توانایي اجراي این «جادوي رایج» اغلب در حوزه علوم­ اجتماعي به عنوان انعطاف­پذیري یا «تاب ­آوری» نام دارد. تاب­آوری در علوم اجتماعي به عنوان «فرایند كِش­كِساني و واكنش در مقابل ناملایمات» فرض می شود. براي درك تفاسیر و روش هاي مرتبط با تاب آوري، ممكن است به تمایز بین احتمال خطر و مصادیق تاب آوري نیاز داشته باشیم. در سه دهه اخیر تحقیق كاملي در این خصوص انجام و نمونه هاي تاب آوري جمع آوري شده است.

منبع

یوسفی سوستانی، محمدحسین(1394)، روابط ساده و چندگانه مؤلفه های تبیلغات، پایان نامه درجه کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0