تدوین 2 واحد درسی حقوق شهروندی در دانشگاه‌ها

وزیر علوم مطح کرد؛

غلامی گفت: در بحث تعریف ساختار حقوق شهروندی، حداقل ۲ واحد درسی باید در این زمینه باید تعبیه شود و دانشجویان این دروس را پاس کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در نشست سراسری حقوق شهروندی در دانشگاه ها که در وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: این موضوع طبق جلساتی که در گذشته میان حوزه‌های فعال در حوزه حقوق شهروندی برپا شده، همیشه مورد تاکید وزارت علوم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ساختار حقوق شهروندی باید در وزارت علوم عملی شود و برنامه‌هایی در حوزه های آموزشی و تربیتی در این زمینه طراحی شده است تا جوانان و دانشجویان که سرمایه های اصلی کشور هستند در چارچوب این قانون عمل کنند.

غلامی افزود: در بحث تعریف واحد درسی، حداقل ۲ واحد درسی باید در این زمینه باید تعبیه شود و دانشجویان این دروس را پاس کنند.

وزیر علوم گفت: خوشبختانه به بحث حقوق شهروندی در معاونت فرهنگی وزارت علوم پرداخته شده و امیدواریم حمایت‌های دولت را  در این خصوص نیز داشته باشیم.

وزیر علوم اظهار داشت: همچنین می توانیم رشته‌های تحصیلی و مقاطعی در حوزه حقوق شهروندی داشته باشیم که این موضوع در دست بررسی است.

غلامی تصریح کرد: توجه و رعایت اجرای مصوبات حقوق شهروندی جزء بحث‌هایی است که در نشست‌ها و در گروه های نظارت و ارزیابی مطرح می شود، تلاش ما این است که در مجموعه‌های علمی و پژوهشی خود شرایطی را فراهم کنیم تا اساتید و محققان به منابع علمی حقوق شهروندی بیشتر دسترسی پیدا کنند.

وی از دیگر کارهایی که در این زمینه در حال انجام است، به فراهم کردن منابع کتابخانه‌ای در حوزه شهروندی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها در خدمات ارائه شده توسط بخش‌های مختلف، به حقوق شهروندی توجه داشته باشند.

وزیر علوم اظهار داشت: وزارت علوم در توسعه و تشویق مباحث حقوق شهروندی آمادگی همکاری با وزارتخانه های مختلف را دارد کند و از سمینارهایی که در این حوزه انجام می شود حمایت می کنیم.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

25 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0