به ازای هر استاد حداقل ۱۰۰ میلیون تومان باید در بودجه دولت گنجانده شود/ عدم تناسب نسبت استاد به دانشجو

رئیس مرکز جذب وزارت علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به ازای هر استاد حداقل ۱۰۰ میلیون تومان باید در بودجه دولت گنجانده شود/ عدم تناسب نسبت استاد به دانشجو

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوان طلب گفت: امکانات مالی دولت، عامل اصلی محدودکننده جذب بیشتر استاد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سال گذشته میانگین زمان بررسی پرونده های جذب هیئت علمی در دانشگاه ها حدود 200 روز بود که با تلاش های انجام شده در سال‌جاری این زمان به زیر 200 روز کاهش یافت.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم فرآیند بررسی پرونده داوطلبان به جدول زمانی جذب یعنی 90 روز نزدیک شود به طوری که دانشگاه ها هم روی این موضوع حساس شده اند و امید است حقوق داوطلبان در این مورد رعایت شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم در ادامه در خصوص علت عدم تناسب در نسبت استاد به دانشجو تصریح کرد: عامل اصلی و محدودکننده جذب بیشتر استاد، امکانات مالی دولت است و ما نمی توانیم این موضوع را به دولت تحمیل کنیم. در حال حاضر، امکانات محدود کننده ای در دانشگاه های غیردولتی برای جذب استاد نه تنها وجود ندارد بلکه آنها را تشویق به جذب بیشتر هم می کنیم.

رضوان طلب گفت: در بخش دولتی، به ازای هر استاد سالانه حداقل 100 میلیون تومان باید در بودجه دولت گنجانده شود و این رقم، هزینه ای نیست که راحت بتوان در مورد آن تصمیم گرفت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی باید با این موضوع موافقت کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم  گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از فراخوان جذب هیئت علمی در شهریورماه سال 97، تعداد 12 هزار و 408 نفر در سامانه جذب هیئت علمی ثبت نام کردند که از این تعداد 57 درصد مرد و 43 درصد زن هستند.

وی یادآورشد: متقاضیان جذب که دارای مدرک دکتری هستند 10 هزار و 821 نفر است که از این تعداد شش هزار و 237 نفر مرد و چهار هزار و 584 نفر زن هستند و همچنین متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد یک هزار 584 نفر اعلام شد که 788 نفر مرد و 796 نفر را متقاضیان زن تشکل می دهند.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

9 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0