بخش نهایی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اعلام کرد:

بخش نهایی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: بخش نهایی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور روزهای ۲۶ و۲۷ آبان ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری با اعلام این خبر اظهار داشت: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از مستمرترین و ماندگارترین جشنواره های دانشگاهی کشور است که با استقبال و مشارکت حداکثری دانشجویان با فرهنگ ها، افکار و اندیشه های مختلف مواجه می شود و زمینه ساز وحدت در جامعه بزرگ دانشجویی کشور است.

دکتر غفاری گفت: گفتمان سازی قرآنی در محیط های علمی، ترویج آموزه های قرآنی و زمینه سازی برای تدبر و اندیشه بیشتر در مفاهیم قرآنی از جمله اهداف جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است و بیش از ۳۵۰ هزار دانشجو در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی با اشاره به گردش میزبانی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان اظهار داشت: امسال میزبان مرحله ملی این جشنواره وزارت علوم است و همه برگزیدگان مسابقات قرآنی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی، فرهنگیان وعلوم و معارف قرآن کریم در آیین اختتامیه که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود؛ حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره حضور با شکوه مردم در آیین پیاده روی اربعین گفت: دانشجویان و دانشگاهیان در این آیین نقش و سهم قابل توجهی داشتند و دانشگاه های ایلام و شهید چمران اهواز به زائران دانشگاهی خدمات مناسبی ارائه کردند.

بنا بر اعلام دبیرخانه سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، امسال ۳۷۶ اثر هنری و ادبی برگزیده مراحل کشوری جشنواره قران و عترت به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که نتایج بخش پژوهشی، هنری، ادبی و فناوری سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت پس از اتمام مراحل داوری در مراسم افتتاحیه جشنواره روز شنبه ۲۶ آبان ماه در دانشگاه فردوسی مشهد اعلام می‌شود.

م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

20 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0