اولین دوره همایش ملی مدل سازی وفناوری های جدید در مدیریت آب

اولین دوره همایش ملی مدل سازی وفناوری های جدید در مدیریت آب در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۷ توسط دانشگاه بیرجند و تحت حمایت سیویلیکا در شهر بیرجند برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی آب و هیدرولوژی ، مهندسی عمران (عمومی)
برگزار کننده: دانشگاه بیرجند
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: بیرجند
اولین دوره همایش ملی مدل سازی وفناوری های جدید درمدیریت آب دردانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند درتاریخ ۱۹و۲۰مهرماه برگزارمی شود.

 

در حال حاضر، کمبود بارش‌ها و رشد جمعیت، افزایش استخراج از سفره‌های آب زیرزمینی منجربه افت شدید این منابع گردیده است و از طرفی مصرف ذخایر آب استراتژیک تجدیدناپذیر نیز به وضعیتی نگران‌کننده رسیده است. محدودیت منابع آبی کشور از نظر کمی و کیفی، استفاده نادرست از منابع آب های سطحی و زیرزمینی، نبود مدیریت و برنامه ریزی اصولی و صحیح برای استفاده از مقدار آب موجود نگرانی‌‌هایی از خشکسالی و شدت گرفتن بحران آب مخصوصا در مناطق خشک را افزایش داده است. لذا برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از شدت گرفتن بحران آّب باید همزیستی با کم آبی را مورد توجه قرار داد و از برنامه‌ها و راهکارهای مبتنی بر این مهم استفاده کرد. امروز هم باید تهدید را به فرصت تبدیل و با بهره‌گیری از راهکارهای مؤثر کمبودها را جبران نمود.

استفاده از فن آوریهای جدید در مدیریت آب از قبیل پایش از راه دور منابع آب، مدل‌سازی منابع سطحی و زیرزمینی آب، مدل‌سازی و طراحی شبکه‌های آب و فاضلاب، حسگرهای سنجش کیفیت آب، حسگرهای کشف نشت آب، مراکز کنترل و دیسپاچینگ آب، مدیریت انرژی در فعالیت‌های آب و فاضلاب، سیستم‌های اطلاعات مکانی، مدیریت تقاضا و مصرف آب و باز چرخانی آب می تواند به حل بخشی از مشکلات آب کشور و برنامه ریزی و مدیریت بهینه منابع آب کمک شایان توجهی نماید .

افتخار داریم که به اطلاع پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاه­ها، مراکز تحقیقاتی و کارشناسان دستگاه های اجرایی، علاقه ­مندان و صاحب­ نظران بخش آب برسانیم که اولین همایش ملی مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب در 19 و 20 مهرماه سال ۱۳۹۷ در دانشگاه بیرجند شهر علم و فرهنگ برگزار خواهد شد. این همایش به عنوان یکی از رویدادهای علمی، چالش های اصلی مدیریت منابع آب در کشور را مورد توجه قرار می دهد. امید است که این همایش محققان آب کشور را گرد هم آورده و دستاوردهای آن راه­گشای برنامه ریزی و مدیریت بهینه منابع آب گردد.

 

 

محور اصلی  

مدلسازی و مدیریت آب های زیرزمینی

مدلسازی و مدیریت آب های سطحی

سیستم های انتقال آب

پدافند غیر عامل در آب

سامانه تحت وب و اطلاعات مکانی (GIS) در مهندسی آب

هیدروانفورماتیک و محاسبات نرم در مهندسی آب

فناوری های نوین در پایش کیفی آب

منبع:سایت سیویلیکا

16 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0