استانداردهای تولید محتوای الکترونیک

رعایت استانداردهای زیر در تولید محتوای الکترونیک ضرورت دارد:

  • محتوای الکترونیکی باید مطابق با موارد مورد اشاره در شیوه نامه هوشمند‌سازی مدارس و به شکل منطقی سازماندهی گردد.
  • محتوای آموزشی با عنوان درسی و طول مدت آن متناسب باشد.
  • محتوا به حدکافی مطالب راپوشش دهد و هدف‌های آموزشی را ارائه کند.
  • از ابزارهای مناسب برای تولید محتوا استفاده گردد.

تولید محتوا می‌تواند توسط معلمان، دانش‌آموزان، اولیاء، کارکنان ادارات و بخش خصوصی انجام شود. توزیع محتوای الکترونیکی می‌تواند در بسترهای مختلفی از جمله شبکه و وب، CD و DVD، گوشی‌های تلفن همراه و مواردی از این دست صورت پذیرد.

کتاب: با هوشمندسازی مدارس تکنولوژی جای کتاب محوری را می‌گیرد و معلمان با فناوری جدید مطالب درسی را به خوبی تدریس خواهند کرد.

کلاس:کلاس مانند یک کلاس سنتی است که با استفاده از قابلیت‌ها و ابزارهای فناوری اطلاعات تجهیز شده باشد. در این کلاس حداقل یک ابزار نمایش از جمله تخته تعاملی و یا ویدیو پروژکتور و همچنین یک عدد رایانه وجود دارد. در این کلاس معلم می‌تواند از محتوی الکترونیکی در دسترس برای ارتقای فرآیند یاددهی یادگیری استفاده کند. چون هدایت کلاس با روش‌های مختلف یاددهی – یادگیری می‌باشد.

مدرسه:با تقویت و پشتیبانی مقوله‌ دانش‌آموز پژوهش‌محور و افزایش ارتباط مؤثّر و چند جانبه بین معلم و شاگرد با مدرسه و مدرسه با جامعه،  مدرسه را به کانونی پویا، مشتاق و قوی برای پرورش نیروی انسانی خلّاق و متفکر که قابلیت زندگی در عصر اطلاعات را دارد، تبدیل می‌کند. در چنین فضایی، دانش‌آموزان به دنبال کسب نظریه‌ها و پژوهش در آنها و تولید علم هستند و شکلی از اجتماعی‌شدن را تجربه می‌کنند. این تجربه می‌تواند وَرای موقعیّت جغرافیایی و اجتماعی آن‌ها باشد.

منبع

عمادی وفا،مریم(1393)، روش‌های مصورسازی گرافیکی در طراحی وب سایت مدارس هوشمند، پایان نامه کارشناسی ارشد،تکنولوژی آموزشی،دانشگاه آزاداسلامی کرمانشاه

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0