<span itemprop="name">پرسشنامه کیفیت زندگی کاری قاسم زاده</span>

پرسشنامه کیفیت زندگی کاری : به معناي تصور ذهني و درك يا برداشت كاركنان سازمان از جذابيت فيزيكي و رواني محيط كاري است (زارعی، 1388). استفاده مطلوب از منابع انسانی متکی به اقداماتی است که برای حفظ و صیانت از جسم و روح کارکنان سازمان به عمل می آید. این اقدامات که شامل اقدامات رفاهی، خدمات درمانی، طرحهای تشویقی، تناسب شغلی، امنیت شغلی، طراحی شغل(غنی سازی و توسعه شغلی) و … می باشند، مجموعا تحت عنوان کیفیت زندگی کاری در نظر گرفته می شوند(زارعی متین و همکاران، 1390).

کیفیت زندگی کاری به عنوان يك فلسفه، نگرش به افراد به عنوان دارايي هايي كه بايستي خود را به منصه ظهور رسانده و بالنده شوند و قادرند دانش، مهارت ها و تجربه و تعهد خود را در اختيار سازمان قرار دهند نه به عنوان هزینه­ هایی كه اضافه بر توليد بوده و بايستي كنترل شوند. نويسندگان ديگري بر اين اعتقادند كه كيفيت زندگي كاري را از طريق تشريح برخي از فعاليت هايي كه ممكن است به عنوان معرف تلاش هاي كيفيت زندگي كاري شود، به صورت عملياتي تعريف نمود. اگر چه اين تعريف شايد دامنه وسيعي از فعاليت ها را شامل مي شود اما برخي از برجسته ترين اين فعاليتها به شرح زير مي باشد(هنرمند، 1393).

مشخصات

پرسشنامه کیفیت زندگی کاری: پرسشنامه کیفیت زندگی کاری توسط قاسم زاده (1393) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 53 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه هشت بعد روابط انسانی در محیط کاری، امنیت شغلی، پیشرفت شغلی، مشارکت، رعایت حقوق و منزلت انسانی، توازن بین کار و زندگی، تعهد کاری، مسائل مالی و رفاهی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط زارعی(1388) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 53گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0