<span itemprop="name">پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک شیرکوا و همکاران</span>

پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک: بنا به تعریف هیت و همکاران (200)، کارآفرینی استراتژیک عبارت است از ترکیب دیدگاه کارآفرینانه و دیدگاه استراتژیک برای طراحی و اجرای استراتژی‌های کارآفرینانه سودآور. کارآفرینی استراتژیک از طریق ایجاد تغییرات گسترده به شرکت‌ها کمک می‌کند زمینه‌های رشد و سودآوری را فراهم کنند. برای موفقیت شرکت‌ها و دولت در زمینه کارآفرینی استراتژیک در اختیار داشتن دانش لازم درمورد منابع و فرایند شرکت و میزان افزایش نرخ سودآوری از اهمیت فراوانی برخوردار است(بارنی، 1991). کارآفرینی استراتژیک، هماهنگی جنبه‏ های استراتژیک و کارآفرینی در ایجاد، توسعه و عمل در نظر گرفته شده برای به دست آوردن مزایای رقابتی است(شیراکو و همکاران، 2012).

کارآفرینی استراتژیک از ترکیب مشخصه ‏های استراتژی و کارآفرینی نتیجه می‏ شود. در واقع سازمان، مشخصه‏ های جستجو- محور را با مشخصه‏ های کاربرد- محور ترکیب می‏کند تا جریان دائمی از نوآوری به وجود آورد و از نظر فناوری سرآمد رقبای خود باقی بماند. به این ترتیب، کارآفرینی استراتژیک با فعالیت هایی مرتبط است که شرکت مایل است به منظور به کارگیری نوآوری‏ های ناشی از تلاش‏ها برای جستجوی مداوم فرصت‏های مبتنی بر نوآوری(یعنی شکل‏ های جدید سازمانی، محصولات جدید، فرآیندهای جدید و غیره) انجام دهد. توانایی برای پیش‏بینی و سپس پاسخ مناسب به تغییر محیط یکی از نتایج مهم کارآفرینی استراتژیک کارآمد است. در واقع از گذرگاه کارآفرینی استراتژیک، سازمان می‏تواند به نوآوری و به کارگیری آن به عنوان منبع مزیت‏های رقابتی پایدار و عکس ‏‏العمل مؤثر به تغییرات پیوسته محیطی اعتماد کند. اجرای کارآمد کارآفرینی استراتژیک شرکت‏ ها و سازمان‌ها را متوجه این امر می‏کند که انطباق با تغییرات مستلزم آرایشی از تازگی به صورت نوآوری ‏ها است(نسرانی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک: پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک توسط شیرکوا و همکاران (2012) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 42 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه هفت بعد تغییرات توسعه­ ای و اساسی، نوآوری، ریسک پذیری، تهاجم رقابتی، فوق فعال بودن، بهره برداری از منابع داخلی و رهبری استراتژیک را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط نسرانی (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 42گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0