<span itemprop="name">پرسشنامه نگرش نسبت به تفکیک پسماند</span>

نگرش نسبت به تفکیک پسماند: صنعتی شدن و رشد و گسترش شهرنشینی موجب افزایش مصرف گرایی و درنتیجه افزایش میزان پسماند تولیدی خانواده ها شده است. همچنین، تولید زباله جزء جدایی ناپذیر زندگی است و نمی توان مانع آن شد. این تغییر سبب شده است امروزه با میزان زیادی پسماند مواجه بود، این معضل در جوامع توسعه نیافته که دچار کمبود فناوری و نیروی متخصص است پررنگتر شده است(اسکندری نوده و همکاران، 1386).

زباله و مشکلات زیست محیطی و هزینه های سنگین مربوط به مدیریت آن، یکی از مشکلات مهم امور شهری می باشد که بدون تردید هر شهری با آن دست به گریبان است (نوابخش و نعیمی، ۱۳۹۰) و جستجو برای راه حل های موثر برای مقابله با آن، به یک اولویت برای دولت ها تبدیل شده است(وینسنت، ۲۰۰۸)، بنابراین، با تاثیری که زباله ها در محیط زیست و سلامت مردم دارند، کنترل و درمان آنها با یک سیستم مناسب مانند تفکیک و بازیافت، می تواند تاثیر آنها را بر اکوسیستم به حداقل رساند. از سوی دیگر، پرداختن به مسئله رفتارهای زیست محیطی از دیدگاه جامعه شناسی محیط زیست امری نسبتاً جدید در سطح جهان است و در ایران نیز اطلاعات موجود نشان می دهد که تحقیقات کمی در این زمینه صورت گرفته است (واقفی و حقیقتیان، 1393). از نظر مفهومی نگرش نسبت به تفکیک پسماندهای خشک شامل احساس خوشایندی یا ناخوشایند، مثبت یا منفی نسبت به پسماند و تفکیک و جداسازی آن در مبدأ تعریف می‌شود(احمدی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه نگرش نسبت به تفکیک پسماند: پرسشنامه نگرش نسبت به تفکیک پسماند توسط احمدی  (1394) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 5 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط احمدی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 5گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0